هفت هزار هكتار باغ در اراضی شیب دار این استان با تخصیص اعتبار ،از محل ستاد توسعه كشاورزی احداث می شود.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان - مدیر باغبانی سازمان جهاد كشاورزی استان زنجان، با بیان این مطلب گفت: با تخصیص اعتبار 780 میلیارد ریال در ستاد توسعه كشاورزی این استان، زمینه توسعه هفت هزار هكتار باغات در اراضی شیبدار فراهم می شود.

ادیب افزود: برای اجرای طرح توسعه باغات در اراضی شیب دار در ابتدا، 500 هزار هكتار از زمین های شیب دار واقع در اطراف رودخانه ها و منابع این استان شناسایی شد.

وی ادامه داد: پس از مطالعات و امكان سنجی بر روی این زمین ها، در مجموع 55 هزار هكتار از اراضی چهار شهرستان ماهنشان، ایجرود، طارم و زنجان برای اجرای این طرح انتخاب شدند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد كشاورزی استان زنجان، با اشاره به اینکه هم اكنون مجوز لازم برای احداث ایستگاه 9 پمپاژ آب در شهرستان طارم از شركت آب منطقه ای دریافت شده است ادامه داد: برای دریافت مجوز احداث ایستگاه پمپاژ آب در شهرستان ماهنشان و ایجرود نیز مذاكرات لازم صورت گرفته،‌ اما تاكنون مجوزی برای اجرای آن صادر نشده است.

ادیب تصریح کرد:بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته 9 هزار هكتار از اراضی شیب دار شهرستان طارم و هشت هزار هكتار از زمین های شهرستان ماهنشان با صدور مجوز احداث و راه اندازی ایستگاه پمپاژ آب توسعه پیدا می كنند.

وی با اشاره به اینکه هم اكنون یك ایستگاه در شهرستان طارم با قابلیت زیر پوشش آبیاری تحت فشار قرار دادن، بیش از 470 هكتار به بهره برداری رسیده است. اظهار کرد: برای توسعه این ایستگاه در ابتدا مطالعه و امكان سنجی، سپس تامین منابع آب شامل حفر چاه، احداث خط انتقال به ارتفاعات در این اراضی شیب دار و در نهایت ایجاد شبكه آبیاری تحت فشار صورت می گیرد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد كشاورزی استان زنجان از تشكیل تعاونی های كشاورزی برای توسعه باغات در اراضی شیب دار شهرستان طارم با عضویت روستایی خبر دارد و تسهیلات قابل پرداخت به این تعاونی ها را متناسب با نوع درختان كاشته شده، از 20 تا 80 میلیون ریال با بهره هفت درصد برشمرد./ع


برچسب ها: احداث ، باغ ، اراضی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.