رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با بيان اينکه مصوبه مجلس در بحث رابطه با انگليس، کاهش روابط ديپلماتيک تا سطح کاردار بوده است، گفت: اين انگليسي‌ها بودند که روابط ديپلماتيک خود با ايران را به صفر رساندند و امروز هم از اين کار خود پشيمان هستند.

"علاءالدين بروجردي" در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با بيان اينکه براي افزايش "سطح روابط ديپلماتيک ايران و انگليس" تصميم جديدي اتخاذ نشده است، گفت: آنچه که مصوبه مجلس و دولت نيز ملزم به اجراي آن است، برقراري سطح روابط ديپلماتيک با اين كشور در سطح کاردار است.

وي در ادامه با بيان اينکه سياست رسمي جمهوري اسلامي ايران در برقراري رابطه با انگليس، روابط ديپلماتيك در سطح کاردار است، افزود: اين خود انگليسي‌ها بودند که سطح روابط ديپلماتيك با ايران را به صفر رساندند و امروز هم از اين اقدام خود پشيمانند، ولي ما خوشحال هستيم که انگليس كه شيطنت‌هايي را در زمان حضورش در ايران انجام مي‌داد، امروز در كشور ما حضور نداشته و با ما رابطه ندارد.

رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در پاسخ به اين سوال که آيا مذاکراتي بين طرفين صورت گرفته يا خير‌ اظهار داشت: براي حل مشکلات ايرانيان مقيم انگليس و برخي مسائل، طرفين مذاکراتي داشته‌اند و به نتايجي هم رسيده‌اند تا بتوانند مشکلات را به صورت نسبي کاهش دهند، اما برخي از مشکلات نيازمند تدابير خاصي است که وزارت‌خارجه اين مسائل را دنبال مي‌کند.

در برقراري سطح روابط ديپلماتيک با کانادا خبر جديدي مطرح نيست

بروجردي در خاتمه همچنين به بحث روابط ديپلماتيک ايران و کانادا اشاره کرد و گفت: از سطح روابط ديپلماتيك با کانادا اطلاعي ندارم که تصميم يا خبر جديدي مطرح باشد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: کانادا ، انگلیس ، روابط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار