مشكلات بخش راهسازی استان چهارمحال و بختیاری، در دیدار نماینده مردم شهرستان شهركرد در مجلس شورای اسلامی با مسئولان وزارت راه و شهرسازی بررسی شد.

نماینده مردم شهرستان شهركرد در مجلس شورای اسلامی گفت: این دیدار با حضور علیرضا محفوظی، معاون امور حقوقی، مجلس و هماهنگی‌ استان‌های وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.
سید سعید زمانیان افزود: در این دیدار، نحوه اختصاص 100 درصدی اعتبارات مورد نیاز به تونل دوم گردنه رخ شهركرد بررسی شد و با توجه به اینكه این پروژه از طرح های محور ارتباطی شهركرد به اصفهان است، مقرر شد اعتبارت مورد نیاز برای تكمیل آن بزودی اختصاص یابد.
وی، با تاكید بر لزوم تلاش مسئولان استانی، برای جذب اعتبارات ملی در تكمیل این طرح تصریح كرد: اجرای تونل دوم گردنه رخ هم اكنون 98 درصد پیشرفت فیزیكی دارد و و در این دیدار بر لزوم اختصاص اعتبار باقیمانده این طرح به منظور بهره برداری از آن تا پایان سالجاری تاكید شد.

زمانیان اظهار داشت: در این دیدار بر لزوم اختصاص اعتبار مورد نیاز به تكمیل چهارخطه شهركرد به بروجن و لردگان، تاكید شد و مقرر شد با توجه به اینكه این محور از مسیرهای اصلی ارتباطی شمال به جنوب كشور مطرح است و استان های شمالی كشور را به جنوبی نظیر خوزستان متصل می كند، اعتبارات ویژه ای به تكمیل آن اختصاص یابد.

نماینده مردم شهرستان شهركرد در مجلس شورای اسلامی افزود: در این دیدار همچنین بر تداوم پروازهای جدید فرودگاه شهركرد، برنامه ریزی برای رونق این پروازها، افزایش آن و اختصاص اعتبارات به تكمیل چهارخطه شهركرد به بن و داران، تاكید شد.

وی گفت: معاون امور حقوقی، مجلس و هماهنگی‌ استان‌های وزارت راه و شهرسازی نیز در این دیدار، برای پیگیری و اختصاص اعتبارات به تكمیل محورهای ارتباطی و طرح های راهسازی استان چهارمحال و بختیاری قول مساعد داد.

مجموع اعتبار پیش بینی شده برای اجرای تونل رخ  و جاده های دسترسی طرفین آن به طول 12كیلومتر، 156 میلیارد ریال عنوان شده است كه از این میزان اعتبار، 76 میلیارد ریال به پیمانكار پرداخت شده و 80 میلیارد ریال باقیمانده مطالبه پیمانكار هنوز پرداخت نشده است.

درصورت تامین اعتبار، دو درصد باقیمانده طرح كه روشنایی و آسفالت است نیز، اجرا می شود و امید است با اختصاص این میزان اعتبار، تونل دوم رخ تا پایان امسال تكمیل و بهره بردرای شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.