مدیر عامل موسسه جهاد نصر گفت: از ابتدای اجرای طرح احیای دشت های خوزستان و ایلام تاكنون ، 60 هزار هكتار از این اراضی احیا شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ 'هوشنگ گلابكش ' افزود: طرح احیای دشت‌ های خوزستان و ایلام در سفر مقام معظم رهبری در سال ۷۵ به استان خوزستان مصوب شده است.

وی با اشاره به اینكه اجرای این طرح برعهده موسسه جهاد نصر از طرف دولت می باشد گفت:براساس این طرح ، ۵۰۰ هزار هكتار از اراضی خوزستان و ۵۰ هزار هكتار از اراضی ایلام احیا می شود.

مدیر عامل موسسه جهاد نصر افزود: طرح احیای اراضی دشت های خوزستان و ایلام ، طرحی بسیار بزرگ و اجرای آن اثرات بسیار خوبی در رشد و توسعه اقتصادی استانهای خوزستان و ایلام دارد.

وی اظهار داشت: تولید بیش از 5/9 میلیون تن انواع محصولات كشاورزی و نیز ایجاد 300 هزار شغل به صورت مستقیم و غیر مستقیم از مزایای اجرا یان طرح می باشد.

گلابكش با اشاره به اینكه این طرح در شهرهای مختلف خوزستان و ایلام اجرا می شود افزود: خوزستان به عنوان استانی كشاورزی محور با این اجرای این طرح به قطب تولیدات كشاورزی در كشور تبدیل می شود.

وی گفت: اراضی حوزه آبریز كرخه ، كارون ، دز ، مارون ، زهره و خیرآباد مشمول اجرای این طرح بزرگ می باشند.

مدیر عامل موسسه جهاد نصر با بیان اینكه اجرای این طرح از سال 89 توسط موسسه جهاد نصر آغاز شده اظهار داشت: با حمایت دولت خدمتگزار انتظار می رود تا این طرح در مدت زمان برنامه ریزی شده اجرا و به بهره برداری كامل برسد./س
برچسب ها: احیا ، اراضی ، دشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.