امام جمعه موقت ارومیه گفت: جایگاه حضرت فاطمه معصومه (س) بیشتر از این برای جوانان تبیین شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، کاظم سلامتی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مصلی بزرگ ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: نیازهای اساسی انسان از جمله معیشت و کسب روزی باید از روش‌های حلال تأمین شود.

وی با بیان اینکه نفس اماره در هر زمان انسان را به سوی انجام اعمال زشت و قبیح هدایت می‌کند، تصریح کرد: کسانی که به هوای نفس خود گرفتار می‌شوند شأن و منزلت خود را در حد یک حیوان چهارپا تنزل می‌دهند.

سلامتی به وجود عقل و شهوت در انسان اشاره کرد و گفت: اگر انسان عقل را به شهوت ترجیح دهد و در تمام تصمیم‌گیری‌های خود عقل را سرلوحه خود قرار دهد شأن او از ملائک هم بالاتر می‌رود.

امام جمعه موقت ارومیه با اشاره به سال روز قیام مردم تبریز، اذعان داشت: در این روز با وجود ممانعت‌های بسیار از طرف رئیس شهربانی تبریز برای جلوگیری از تجمع، مردم مقابل مسجد قزل‌لار تجمع کردند و اعتراض شدت گرفت.

وی به سالروز ولادت امام حسن عسگری (ع) اشاره کرد و افزود: امام حسن عسگری (ع) 28 سال عمر کرد و در این مدت با سه تن از خلفا مواجه بود.

سلامتی با اشاره به وجود حصر و محدودیت‌های بسیار برای امام یازدهم، خاطرنشان کرد: یکی از دلایل این محدودیت اطلاع از به دنیا آمدن امام زمان (عج) بود که جهان را پر از عدل می‌کند.

امام جمعه موقت ارومیه ادامه داد: هفته آینده سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) است و این بانوی بزرگوار دارای جایگاه و منزلت بالایی در میان شیعیان است./س

برچسب ها: فاطمه ، ارومیه ، انسان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.