قيم هاي خارجي پادوهاي خود را فراموش نكرده اند،زمانی که رأی هاشمی را خوردندکجا بودید؟!،آغاز رسيدگي به قرض صد ميلياردي يک وزارتخانه به شرکت مشهور دولتيممنوعیت پرواز ۵ شرکت ایرانی به نجف،کاندیدای مستقل معرفی نمی‌کنیم،آلوده‌ترین استان اینترنتی کشور کجاست؟،انفجار شهاب سنگ در روسیه؛ 500 مجروح،هيچ‌ مدركی از فوت يا شهادت امام موسي صدر وجود ندارد،ديدار عناصر وابسته به جريان انحرافي با جريان وهابي ها،رجال سياسي كشور ۱۰ يا ۱۵ نفر بيشتر نيستند،شیوع بیماری سل در اردبيل،خودكشي هفت زنداني در زندانهاي رژيم صهيونيستي،از مهمترین اخبار ویژه روزنامه های امروز هستند.

 به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،  اخبار ویژه روزنامه های امروز را می توانید در اینجا بخوانید.  

*کیهان:

ضدحال عسگراولادي به فتنه گران


«شادماني اصلاح طلبان از سخنان عسگر اولادي كم دوام بود و حبيب تعريفي عدو از آب درآمد».
اين مطلب را يك سايت اينترنتي وابسته به روزنامه نگاران زنجيره اي فراري عنوان كرد. خودنويس يادآور شد: شادماني روزنامه ها و رسانه هاي اصلاح طلبان از حمايت نسبي عسگراولادي از موسوي و كروبي كم دوام بود.

 دبيركل سابق موتلفه در ادامه نامه نگاري هايش با اصلاح طلبان، از برخوردهاي امنيتي با روزنامه نگاران دفاع كرد و نوشت «شما گله كرديد از برخورد مقامات امنيتي با تعدادي از روزنامه نگاران... شما تمام قد از آنها از باب آزادي بيان و آزادي حق تبادل اطلاعات دفاع كرديد... بنده از شما سوال مي كنم مي توانيد تضمين دهيد اينها كه مورد تعقيب نهادهاي امنيتي بودند چند صباح ديگر به دوستان خود در بي .بي.سي و صداي آمريكا نپيوندند.»

عسگراولادي در چند هفته اخير به شدت از سوي فعالان سياسي و روزنامه هاي اصلاح طلب مورد تشويق قرار گرفته بود.
خودنويس مي افزايد: «در جبهه اصلاحات كار به جايي رسيد كه برخي اصلاح طلبان عملا گذشته عسگراولادي را به فراموشي سپردند و شروع به تطهيرش كردند [!] اما، عسگر اولادي در مقابل ستايش اصلاح طلبان و درباره ستايش عطاء الله مهاجراني گفت كه « از ستايش گمراهي چون مهاجراني مغرور نمي شوم».

به گزارش خودنويس، عسگراولادي در پاسخ به نامه سوم ابراهيم اصغرزاده، الياس حضرتي، سعيد ليلاز، محمدجواد حق شناس، مسعود سلطاني فر، سيدرضا نوروززاده و اسماعيل دوستي، از برخي رفتارهاي اصلاح طلبان انتقاد كرده است؛ «اين رفتارها بهانه به دست بدخواهان داد تا چهره شما را در رسانه هاي خارج ملكوك نشان دهند!

 اين رفتارها در داخل بهانه به برخي داد كه به نادرست شما را ضد انقلاب و ضد ولايت فقيه جلوه دهند! بنده به عنوان كسي كه خيرخواه شما هستم از اين تصويري كه به هر دليل از شما دوستان در جامعه جلوه نموده است متأسف و متأثر هستم... وقتي رژيم صهيونيستي مي گويد اصلاح طلبان به نمايندگي از ما در تهران مبارزه مي كنند با اين گفته چه بايد كرد. شما بهتر از ما مي دانيد كه گردانندگان جنگ رواني آمريكا و رژيم صهيونيستي و انگليس عليه انقلاب، مردم و رهبري توسط روزنامه نگاران ايراني در رسانه هاي دشمن مديريت مي شود.

 اين روزنامه نگاران زماني در همين دوره اصلاحات در كشور در روزنامه هاي دوم خردادي قلم مي زدند، ما نصيحت مي كرديم و مي گفتيم اينها «منا» نيستند شما دوستان قبول نداشتيد. الان كه كوچ كردند به وطن مطلوب خود، آيا باز ترديد داريد كه اينها «منا نبوده» و نيستند! اينها نه تنها انقلاب و نظام بلكه كشور را به اهداف خائنانه دشمنان نظام فروختند».

اگر سكوت كرده بوديم كسي نمي دانست كه براندازيم

ارگان حلقه لندن اذعان كرد آشوب طلبان سال 88، وابستگان گروهك هاي برانداز و تجزيه طلب بودند و اصلاح طلبان در حقيقت با جريان هاي برانداز هم صف شده اند.
سايت جرس وابسته به كديور و مهاجراني مي نويسد: در آغاز سكوت بود. و سكوت همه چيزمان بود. 25 خرداد 88 را مي گويم. سكوتمان را كه شكستيم، هزار قبيله شديم. يكي كرد بود و تجزيه طلب. بغل دستي ما برانداز بود و خبر نداشتيم. يكي بلندگو دستش بود و از امام مي گفت و آن يكي يادش آمد كه اصلا به اين رأي نداده. بسيار پرسيديم كه چرا 25 خرداد هيچ گاه تكرار نشد و غافل از آن كه همين پرسيدن ها و جواب دادن ها، پيامي جز شكستن سكوت نداشت [!]

جرس با ابراز ناخرسندي از اينكه مطالبه شفافيت از فتنه گران باعث لو رفتن ماهيت آنها و جدايي صفوف معتقدان به نظام با جريان هاي ضد انقلاب شده، نسبت به طيف ابراز شگفتي مي كند و مي نويسد: سكوتمان را كه مي شكنيم قبيله قبيله مي شويم. شايد هم گفتن بلد نيستيم و يا ناگفته هايمان شبيه ترند كه تا لب به گفتن باز مي كنيم قبيله قبيله مي شويم. شاعري كه پرسيده بود چرا ما مرده پرستيم، لابد نمي دانست كه مرده ها سكوتشان دايم است.

جرس در ادامه اين مطلب قابل تأمل مي افزايد: آن روزها تاج زاده نوشته بود 25 خرداد يوم الله بود. نوشتم 25 خرداد يوم الله نبود، روز مردم بود. مدتي لازم بود تا بدانم: 25 خرداد روز سكوت بود. از شبكه هايمان بگويم. به هفت پروتكل هم ياراي انتقال و فهم مشترك هيچ پيامي نيست. آنجا هم تنها پيامي كه در شبكه هايمان بي تفسير، و سوءظن، بي سلام و بي خداحافظي، بدون داغ كردن و لايك كردن، به گوش مي رسد و فهم مي شود، «سكوت» است... هنوز هم هر چه مي نگرم... هر چه مي گردم چاره اي نيست؛ كه نيست... حالا هم براي آنكه سبز ماند، بايد سكوت كرد.[!]

شايان ذكر است در فتنه رنگين كماني سال 88 گروهك هاي متنوعي شامل سلطنت طلبان، منافقين، اعضاي سابق فدائيان خلق و حزب توده، بهائيان، نهضت آزادي، جبهه ملي، حزب مشاركت، مجمع روحانيون و... نقش آفريني كرده و به تعبير رضا ربع پهلوي در يك تقاطع به هم رسيده بودند.

فتنه گران در آغاز ادعا مي كردند نگران تقلب و آراي جا به جا شده اند اما به تدريج كار آشوب گران به حذف اسلام از جمهوري اسلامي، هتاكي عليه امام و رهبري و سرانجام هتاكي هاي بي سابقه روز عاشورا كشيد و باعث لو رفتن ماهيت واقعي منافقين جديد شد.
 
قيم هاي خارجي پادوهاي خود را فراموش نكرده اند

آمريكا، انگليس و فرانسه از موضع قيمومت فتنه گران، خواستار آزادي عناصر بازداشتي و رفع محدوديت هاي موسوي و كروبي شدند.
اين موضع گيري چند هفته پس از ملاقات اعضاي گروهك موسوم به شوراي هماهنگي سبز (مزروعي، اميرارجمند و چند عضو گروهك ملي-مذهبي) با برخي اعضاي يكي از كميته هاي فرعي شوراي اروپا صورت گرفت. در اين ملاقات فرستادگان فتنه گران از اروپايي ها خواسته بودند فشار بر ايران را تشديد كنند در غير اين صورت تا هنگامي كه جمهوري اسلامي روي كار است، جهان روي آرامش نخواهد ديد.

وزارت خارجه آمريكا با صدور بيانيه اي با ادعاي اينكه موسوي و كروبي هيچ جرمي مرتكب نشده اند، مدعي شد كه آنها مورد آزار و اذيت قرار دارند. ويكتوريا نولند سخنگوي وزارت خارجه آمريكا خواستار رفع محدوديت از موسوي و كروبي و آزادي افراد بازداشت شده در جريان حوادث 3 سال قبل شد.

همزمان الستربرت معاون وزير خارجه انگليس در بيانيه مشابهي خواستار آزادي آقايان موسوي و كروبي شد.وزارت خارجه فرانسه نيز با بيان اينكه «در دومين سالگرد محدوديت آقايان موسوي و كروبي، آنها را فراموش نكرده ايم»، در بيانيه خود نوشت: ما فعالان سياسي و حقوق بشر ايراني كه در زندان به سر مي برند را فراموش نكرده ايم. جمهوري اسلامي آنها را آزاد كند.

حمايت علني رژيم هاي استكباري از برخي سران فتنه در حالي است كه اين رژيم ها 3 سال پيش نيز از آشوب و براندازي در ايران حمايت كردند. دولت آمريكا در زمان حاكميت اصلاح طلبان بارها به طور علني اعلام كرد كه از اصلاح طلبان در ايران حمايت مي كند. بعدها اتحاديه اروپا به هنگام انتخابات مجلس هفتم تصريح كرد به علت رد صلاحيت اصلاح طلبان كليدي انتخابات ايران را مشروع نمي داند. برخي اعضاي سفارت انگليس نيز در جريان آشوب هاي سال 88 در وسط اغتشاشات خياباني بازداشت شدند.

نوكري و تحت الحمايگي بيگانگان و به ويژه رژيم هاي منفور آمريكايي و اروپايي، به تدريج به ويژگي آشكار طيفي از منافقين مدعي اصلاح طلبي- منحل در گروهك هاي برانداز- تبديل شده و آنها جاي يانكوفيل و انگلوفيل هاي قديمي را پر كرده اند. حمايت پررنگ رسانه هاي رسمي آمريكا و انگليس از اين طيف مدعيان اصلاح طلبي، بارها با اعتراض گروه هاي قديمي تر اپوزيسيون مواجه شده است.

اصلاح طلبان همچنان در تعليق

رئيس ستاد برگزاري كنگره اصلاح طلبان از برگزاري اين كنگره در روزهاي آينده خبر داد.علي محمد غريباني گفت: شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات تصميم گرفته به منظور شركت فعال در انتخابات خردادماه 92 كنگره بزرگ اصلاح طلبان را در روزهاي آينده برگزار كند.

وي افزود: در جلسه روز يكشنبه شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات درباره زمان دقيق برگزاري كنگره به جمع بندي نهايي خواهد رسيد و پس از تعيين زمان دقيق نسبت به برگزاري هرچه باشكوه تر كنگره اقدامات لازم را به عمل خواهد آورد.كنگره اصلاح طلبان پيش از اين قرار بود در 27 و 28 دي ماه برگزار شود كه به خاطر بلاتكليفي نسبت به فتنه گران لغو شد.

در همين حال محمدرضا تابش خواهرزاده خاتمي و نماينده مجلس در مصاحبه با «آريا» گفت: آقاي خاتمي نگفته كه اگر شرايط فراهم شود، ممكن است در انتخابات كانديدا شود.

تابش درباره كانديداتوري هاشمي رفسنجاني هم گفت: آقاي هاشمي به دليل شخصيت ممتاز انقلابي و سوابق خوب اجرايي و انقلابي كه دارد در هر جايگاهي كه قرار گيرد مي تواند تحولات خوبي ايجاد كند. هاشمي مرد عبور از بحران هاست اما در حال حاضر علاقه ايشان به كانديداتوري و همچنين شرايط سني آقاي هاشمي و مسائلي كه در جامعه به وجود آمده و خواسته هايي كه نسل جوان دارد خود ايشان بايد در نهايت به جمع بندي برسد كه آيا مي خواهد در انتخابات شركت كند يا نه. بنده به آقاي هاشمي علاقمند هستم به همين دليل درباره ايشان اينگونه صحبت مي كنم.

اظهارات تابش درباره خاتمي در حالي است كه خاتمي جزو متهمان و مجرمان اصلي فتنه و آشوب طلبي سال 88 محسوب مي شود و از جمله بنابر اعلام صريح شوراي نگهبان درباره فتنه گران فاقد صلاحيت است. به عبارت ديگر ادعاي نامزدي وي در واقع اعلام ضمني عدم حضور اصلاح طلبان در انتخابات و نوعي مقابله جويي محسوب مي شود. اين واقعيت را برخي عناصر تندرو حزب مشاركت نظر ع-ب در مصاحبه هاي خود مورد تصريح قرار داده اند.

اوباما مدل آمريكايي استالين است

سيطره آمريكا رو به زوال است. ما در عراق شكست سختي از مردم خورديم.
نوام چامسكي منتقد و تحليلگر آمريكايي با بيان اين مطلب در مصاحبه با روزنامه گاردين اظهار داشت: به تجاوز آمريكا به عراق نگاه كنيد. همه (مگر ايدئولوگ هاي خشكه باور) قبول دارند كه عشق ما به دموكراسي نبود كه دست مايه تجاوز به عراق شد، بلكه چون عراق دومين يا سومين منبع نفت در جهان است و چون درست در مركز منطقه انرژي خيز قرار دارد.

 اگر اين حرف را بزنيد، مي گويند داريد نظريه توطئه مي پرورانيد. ايالات متحده در عراق شكست سختي از ملي گرايي عراقي خورد؛ اين ملي گرايي عمدتاً در قالب مقاومت هاي غير خشن ظاهر شد. ايالات متحده مي توانست شورشيان را بكشد، اما از پس نيم ميليون آدمي كه در خيابان ها تظاهرات مي كردند برنمي آمد. عراق، قدم به قدم، توانست كنترلي را كه توسط نيروهاي اشغال گر ايجاد شده بود در هم بشكند.

خبرنگار به چامسكي مي گويد: به نوشته نيويورك تايمز «گيجي سياست ها در قبال بهار عربي نشان مي دهد كه انگيزه هاي ايالات متحده چه قدر متناقض شده اند، انگيزه هايي مثل حمايت از تغييرات دموكراتيك، تمايل به ثبات، احتياط نسبت به اسلامگراهايي كه بدل به نيروهاي بالقوه سياسي شده اند.» شما در اين باره چه فكر مي كنيد؟

چامسكي در پاسخ اظهار مي كند: دو تا از اين ها درست هستند. ايالات متحده به دنبال ثبات است. اما بايد به ياد داشت كه منظور از ثبات چيست. ثبات به معني هم نوايي با نظم ايالات متحده است. خب، براي مثال، يكي از اتهام هايي كه به ايران مي زنند اين است كه عراق و افغانستان را ناآرام مي كند. چه طور؟ با گسترش دادن نفوذ خود در كشورهاي همسايه. از سويي ديگر، ما وقتي به اين كشورها تجاوز مي كنيم و ويران شان مي كنيم، داريم «ثبات دهي»شان مي كنيم.

وي خاطرنشان كرد: تمايل ما به دمكراسي در همان سطحي است كه ژوزف استالين از تعهد روسيه به آزادي و دموكراسي و برابري براي جهان مي گفت.وي با بيان اينكه «با توجه به گزارش هاي موجود، تمايل آمريكا به دموكراسي جوك بدي خواهد بود» مي گويد يكي از دانش پژوهان اصلي در زمينه آنچه «ترويج دمكراسي» ناميده مي شود تامس كاروترس است كه بسيار محافظه كار و عميقاً يك نئو-ريگاني قلمداد مي شود و نه يك ليبرال دوآتشه.

 وي در دولت ريگان كار مي كرد و چندين كتاب نوشت كه اصول «ترويج دموكراسي» را مورد بررسي قرار مي دهند. وي مي گويد اين همان آرمان ريشه دار آمريكايي است، اما تاريخ جالب و خنده داري دارد. تاريخ اش اين است كه همه دولت هاي ايالات متحده «اسكيزوفرنيك» بوده اند. آن ها فقط در صورتي از دموكراسي دفاع كرده اند كه با منافع اقتصادي و استراتژيك مشخصي در هماهنگي باشد. وي اين [گرايش] را يك جور آسيب شناسي غريبي مي داند كه انگار ايالات متحده نيازمند درمان رواني يا چيزي در همين مايه هاست.

چامسكي گفت: اگر اسرائيل به لبنان تجاوز مي كند و هزار نفر را مي كشد و نيمي از كشور را ويران مي كند اشكالي ندارد. جالب است. باراك اوباما قبل از اين كه رئيس جمهور شود سناتور بود. در مقام سناتوري كار چنداني نكرد، اما در طول تجاوز اسرائيل به لبنان در سال 2006 وي از لايحه اي حمايت كرده بود كه مي گفت ايالات متحده مانع از اقدامات نظامي اسرائيل نشود تا اين كه [اسرائيلي ها] به اهداف شان دست يافتند و [همچنين اين لايحه مي خواست] ايران و سوريه را سانسور كنند چون اين دو كشور داشتند از مقاومتي حمايت مي كردند كه عليه ويران سازي جنوب لبنان به دست اسرائيل (پنج بار در ظرف اين 25 سال) بود.

چامسكي معتقد است: اگر كسي آمريكا را به پرسش بگيرد، منجر به حمله عصبي مي شود و متهم به ضد آمريكايي يا «نفرت از آمريكا». جالب اين جاست كه اين مفاهيم در جوامع دمكراتيك وجود ندارد، فقط در جوامع تماميت خواه هستند كه وجود دارند چون در آن جاها مفروض و بديهي پنداشته مي شوند.
  
*وطن امروز:

جزئیات ارتباط «آقازاده گردن‌کلفت» با انگلیس

یکی از دیپلمات‌های باسابقه دولت انگلیس با اشاره به سابقه ۲۰ ساله ارتباط آقازاده معروف با دولتمردان انگلیسی، از فعالیت‌های براندازانه گسترده وی با هماهنگی عوامل انگلیس پرده برداشت. ‌با افشای اظهارات یکی از دیپلمات‌های باسابقه دولت انگلیس در مصاحبه با مستندسازان بی‌بی‌سی که اخیرا دستگیر شده‌اند،‌ ابعاد جدیدی از فعالیت‌های براندازانه «آقازاده معروف» آشکار شد.

 در این مستند که با همکاری عوامل روزنامه‌های زنجیره‌ای و به سفارش شبکه دولتی بی‌بی‌سی در حال تهیه بود، این دیپلمات‌ باسابقه در گفت‌وگو با مستندسازان اظهار داشته است که «دوستان ما از حدود ۲۰ سال پیش با «آقازاده» و علایق و نیز برخی نقطه نظرات او پیرامون ساختار نظام و رهبری جمهوری اسلامی ایران آشنا بوده‌اند.»

این دیپلمات کارکشته رژیم سلطنتی انگلیس اضافه کرده است که «اولین بار در سال ۱۹۹۶ یا ۹۷ بود که از جفری جیمز (کاردار وقت انگلیس در ایران) شنیدیم که این «آقازاده» را بسیار مستعد ارتباط با ما ارزیابی می‌کرد.» به گزارش ندای انقلاب، دیپلمات مورد بحث از قول کاردار وقت انگلیس در ایران افزوده است: «در ملاقاتی که با وی داشتم، دریافتم که او بشدت علاقه‌مند به زندگی در لندن است. او حتی گفته بود که اخیرا مادر و خواهرش سفری به لندن داشتند و از آن شهر بسیار خوششان آمده است.» جفری جیمز همچنین به روابط «آقازاده» با شرکت بریتیش‌پترولیوم (BP) اشاره کرد و گفت وی به ضرورت تقویت این رابطه تاکید داشت.

کاردار وقت انگلیس پیرامون دیدگاه‌های سیاسی این آقازاده گفته بود: ««آقازاده معروف» هیچ امیدی به شکل‌گیری گروه‌ها و احزاب سیاسی در ایران نداشت.... من به او گفتم در سیستم شما - جمهوری اسلامی - فقط یک نفر قدرت دارد و این با روح دموکراسی‌های غربی نمی‌خواند. وی بلافاصله حرفم را قبول کرد و گفت به همین دلیل ما به دنبال راه حل هستیم.»

 بنا به گفته این دیپلمات،‌ جفری جیمز از وی (آقازاده معروف) درباره کاندیداتوری احتمالی میرحسین موسوی سوال می‌کند و وی جواب می‌دهد: «دوره موسوی تمام شده، نگاهش به مسائل خیلی بسته است و دیدگاه‌هایش به درد دوره سازندگی نمی‌خورد و فعلا هیچ محبوبیت و معروفیت و شانسی برای انتخاب شدن ندارد.» کاردار وقت انگلیس راجع به توانایی و اقتدار کاندیداهای مطرح سوال می‌کند و پاسخ می‌گیرد: «رئیس‌جمهور بعدی هیچ قدرتی نخواهد داشت و با مشکلات زیادی مواجه خواهد بود.» آن طور که از اظهارات این دیپلمات انگلیسی برمی‌آید، ملاقات «آقازاده معروف» با کاردار وقت انگلیس، پیش از کاندیداتوری محمد خاتمی برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۷۶ صورت گرفته است.

بنگاه سلطنتی سخن‌پراکنی بی‌بی‌سی در حال تهیه مستندی پیرامون مسائل ایران بود و برخی عوامل روزنامه‌های زنجیره‌ای که اخیرا به جرم عضویت در شبکه بی‌بی‌سی دستگیر شده‌اند، در حال گردآوری اطلاعات آشکار و پنهان و انجام مصاحبه برای مستند مورد نظر انگلیسی‌ها بوده‌اند.

زمانی که رأی هاشمی را خوردندکجا بودید؟!

همسر هاشمی رفسنجانی گفت: هاشمی در انتخابات کاندیدا نمی‌شود و اگر کاندیدایی مورد تایید ایشان باشد از او حمایت خواهد کرد. عفت مرعشی در حاشیه مراسم ختم محمدکاظم مرعشی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا آقای هاشمی از فرد خاصی حمایت می‌‌کند، گفت: اگر کاندیدایی مورد تاییدشان باشد حمایت می‌کند. به گزارش فارس، عفت مرعشی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه کاندیدای مورد تایید آقای هاشمی کیست؟ گفت: در حال حاضر 1000 کاندیدا وجود دارد. مرعشی همچنین در پایان گفت: آن موقع که رأی حاج‌آقا را خوردند کجا بودید؟!

حجت الاسلام مهدی طائب، روز پنجشنبه درباره وضعیت فعلی خاندان آقای هاشمی گفت که تاریخ مصرف هاشمی تمام شده است. وی افزود: همسر آقای هاشمی وقتی از هواپیما پایین می‌آمد می‌گفت جلوی پای من فرش قرمز پهن کنید اما امروز که 2 فرزندش در زندان هستند دیگر نمی‌تواند فتنه‌ای برپا کند.

بی‌بی‌سی؛ ترمینال امنیتی انگلیس

شبکه اطلاع‌رسانی افغانستان در گزارشی به ارزیابی عملکرد رسانه‌هایی مانند ‌بی‌بی‌سی و VOA پرداخته است.به گزارش این شبکه، بی‌بی‌سی در بزرگنمایی افراد یا موضوع‌های مهم نقش اصلی را داشته و در 3 دهه اخیر باعث تغییر و دگرگونی در بسیاری از موارد در افغانستان بوده است. تا جایی که بسیاری از مردم، این شبکه را نفاق‌انداز و مخرب پنداشته و تقصیر‌ها و مشکلات امروزی را بر گردن این شبکه امنیتی که در پوشش کار مقدس رسانه‌‌ای عمل می‌کند، می‌اندازند.

 شبکه اطلاع‌رسانی افغانستان در ادامه اذعان داشته که برخی رسانه‌ها، از قبیل تلویزیون و رادیوی صدای آمریکا (VOA) و تلویزیون و رادیوی بي‌بي‌سي رسانه نیستند، بلکه سازمان‌های امنیتی هستند که در پوشش رسانه فعالیت می‌کنند و ابدا برنامه‌ها و رویکرد آنان و همکاران آنان، رسانه‌ای نیست. اين رسانه‌ها کاری را که انجام می‌دهند اين است که تلاش می‌کنند به نوعی با انتقال خبر روحيه کشوری که در آن با چالش قرار دارند بهم بريزند که برای انجام اين کار روش‌های خاص خود را دارند و در عين حال روحيه داخلی خود را تقويت می‌کنند، البته لازمه انجام اينگونه موارد، ايجاد برخی مواد خام همچون تحليل يا خبر است.

*خراسان:

آغاز رسيدگي به قرض صد ميلياردي يک وزارتخانه به شرکت مشهور دولتي

در حالي که بر اساس ابلاغيه چندي پيش يک مسئول مهم اجرايي به يک مدير اقتصادي دولت، يکي از وزارتخانه ها موظف شده بود هزار ميليارد ريال اعتبار علي الحساب تخصيصي به آن دستگاه در سال جاري را در اختيار يکي از شرکت هاي زيان ده خود قرار دهد و شرکت مذکور نيز پايان اسفندماه امسال نسبت به بازگرداندن اين مبلغ اقدام کند، طي هفته هاي اخير بازرسان يکي از دستگاههاي نظارتي با ارسال نامه اي به مسئول صادر کننده اين دستور، خواستار توقف هرچه سريعتر اين ابلاغيه شده و اعلام کرده اند اجراي آن به منزله تصرف غيرقانوني در اموال بيت المال است.

هشدار به دولت درباره انتشار غيرقانوني اوراق مشارکت

در حالي که دولت بر اساس مصوبه مهرماه خود، به وزارت اقتصاد و بانک مرکزي ماموريت داده بود نسبت به ايجاد شرايط لازم براي عرضه باقيمانده اوراق مشارکت سال 1390 در طول ماههاي باقيمانده از سال جاري اقدام کند، يک نهاد نظارتي چندي پيش با ارسال نامه اي به رييس جمهور هشدار داده است که درآمد اين موضوع در قانون بودجه سال 91 پيش بيني نشده و فروش اوراق مذکور غيرقانوني است.

*آرمان:

دستگیری دو عضو شورای شهر رشت صحت دارد

شنیده شد که مدیر روابط عمومی اداره کل دادگستری گیلان از تائید دستگیری دو عضو شورای شهر رشت خبر داد. ایلنا نوشت؛ محمد رحیمی اظهار کرد: روابط عمومی دادگستری گیلان طی روزهای آینده اطلاعات جامع تری در این خصوص در اختیار اصحاب رسانه قرار خواهد گرفت.

ممنوعیت پرواز ۵ شرکت ایرانی به نجف

شنیده شد که کمیته ناظر بر فرودگاه نجف اعلام کرد که پروازهای پنج شرکت هواپیمایی ایرانی را به این فرودگاه به دلیل عدم پرداخت بدهی، به حالت تعلیق درمی‌آورد. شفاف نوشت؛ رئیس کمیته نظارت بر فرودگاه نجف گفت: تعلیق پرواز این شرکت‌های ایرانی به فرودگاه نجف تا زمان پرداخت بدهی‌هایی که این پنج شرکت هواپیمایی ملزم به پرداخت آن هستند، ادامه خواهد داشت. فاید الشمری افزود: این پنج شرکت هواپیمایی ایرانی ۹ میلیون دلار به عنوان تعرفه‌های پرواز و خدمات فرودگاهی باید به فرودگاه نجف پرداخت کنند.

آزادی رئیس دفتر حسنی مبارک از زندان

شنیده شد که دادگاه جنایی قاهره حکم آزادی «سبیل زکریا عزمی» رئیس دفتر حسنی مبارک را که به اتهام کسب درآمد نامشروع حبس شده بود، صادر کرد. فارس نوشت ؛ زکریا عزمی با خودرویی از زندان طره به مقر اداره امنیت قاهره انتقال داده شد. بر اساس این گزارش قرار است اقدامات قانونی برای آزادی وی به دنبال صدور حکم دادستانی انجام شود.

سردار نقدی و ناوهای دشمن

شنیده شد که محمدرضا نقدی در دومین روز از رزمایش 20 هزار نفری «الی بیت‌المقدس» در بوشهر گفت: دورانی که ملت‎های آزاده و عدالتخواه سرکوب شوند به پایان رسیده است. فارس نوشت ؛ نقدی بیان کرد: ناوهای هواپیمابر دشمن در میدان رزم به اندازه قوطی کنسرو هم ارزش ندارند.

پاسخ دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب

شنیده شد که یک مقام مسئول در دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب، با اشاره به متن دقیق بیانات مقام معظم رهبری در 30 بهمن 76ادعای عباس امیری‌فر مبنی بر انتساب شعار «زنده‌باد بهار» به رهبر معظم انقلاب را تکذیب کرد. فارس نوشت؛ این مقام مسئول در پاسخ به سوالی درباره ادعای عباس امیری فر گفت: این که گفته می‌شود جمله «زنده‌باد بهار» مربوط به یکی از بیانات حضرت آیت ا... العظمی خامنه‌ای است، به هیچ عنوان صحت ندارد. عباس امیری‌فر از مسؤلان نهاد ریاست‌جمهوری روز چهارشنبه در پاسخ به سوال خبرنگاران گفته بود شعار «زنده باد بهار» را مقام معظم رهبری نیز در تاریخ 20 بهمن سال 76 به کار برده‌اند.

کاندیدای مستقل معرفی نمی‌کنیم

شنیده شد که کرباسچی گفت: جلسات شورای مرکزی حزب که از قبل نیز برگزار می‌شد، با تعداد بیشتری در حال برگزاری است و انتخابات ۹۲ در آن بررسی می‌شود. تسنیم نوشت؛ کرباسچی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود جلسات شورای مرکزی حزب کارگزاران به طور مرتب درباره انتخابات ۹۲ تشکیل می‌شود، اظهار داشت: جلسات حزب از قبل نیز برگزار می‌شده اما اخیراً تعداد جلسات افزایش یافته و در این جلسات انتخابات ۹۲ نیز بررسی می‌شود.

 وی در پاسخ به این سوال که آیا در جلسات شما موضوع کاندیداتوری آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی مورد بحث قرار می‌گیرد یا خیر؟ خاطرنشان کرد: حزب کارگزاران کاندیدای مستقل معرفی نخواهد کرد و کاندیدای ما با اصلاح‌طلبان یکی خواهد بود.

آلوده‌ترین استان اینترنتی کشور کجاست؟

شنیده شد که تهران همچنان در صدر استان‌های آلوده اینترنتی قرار دارد. انتخاب نوشت؛ دی‌ماه امسال استان‌های تهران و آذربایجان شرقی هر یک با داشتن شش آدرس ارسال‌کننده بدافزار به عنوان آلوده‌ترین استان اینترنتی کشور شناخته شدند. پس از این دو استان کرمانشاه با داشتن سه سایت ارسال‌کننده بدافزار در رتبه‌ دوم آلوده‌ترین اینترنتی قرار می‌گیرد. اصفهان، خوزستان، سیستان‌وبلوچستان، مرکزی و مازندران نیز هریک با داشتن دو آدرس ارسال‌کننده‌ بدافزار دومین استان‌های پاک و سومین‌های آلوده کشور به‌شمار می‌روند.

کاروان کشتی آمریکا

شنیده شد که در حالی که پنجشنبه و جمعه هفته‌ آینده جام جهانی کشتی آزاد در مجموعه ورزشی 12 هزار نفری آزادی تهران برگزار می‌شود، سایت فدراسیون کشتی آمریکا خبر از اعزام یک گروه بزرگ آمریکایی به ایران داد. این سایت درباره جام جهانی و حضور تیم کشتی آمریکا در ایران نوشت: کشتی ورزش ملی ایران است و انتظار می‌رود که جمعیت عظیمی ورزشگاه آزادی را پر کند.

 کشتی آمریکا رابطه نزدیکی با فدراسیون کشتی ایران دارد و از سال 1998 به بعد تیم‌های کشتی آمریکایی بارها به ایران سفر کرده‌اند. تیم ملی کشتی آمریکا اولین تیم ورزشی آمریکایی بعد از انقلاب ایران است که در سال 1998 به این کشور سفر کرد. همچنین سایت فدراسیون کشتی آمریکا در ادامه گزارش خود آورده است که دو چهره طلایی این کشور در المپیک لندن یعنی جردن باروفس و جیک وارنر در تهران به میدان خواهند رفت. گروه 20 نفره کشتی آمریکا که به ایران سفر می‌کند را زیک جونز به عنوان سرمربی همراهی می‌کند و دو ملی‌پوش سابق این تیم یعنی بیل زادیک و اندی هروات کمک‌های جونز هستند.

انفجار شهاب سنگ در روسیه؛ 500 مجروح

شنیده شد که انفجار شهاب سنگ در روسيه و زخمي شدن بيش از 500 نفر طي اين حادثه به خبر اول رسانه‌هاي غربي تبديل شده است. به گزارش مانيتورينگ فارس، انفجار شهاب سنگ در آسمان منطقه آرال در مرکز روسيه علاوه بر وحشت عمومي باعث وارد آمدن خسارت به منازل مسکوني و مجروح شدن حداقل 524 نفر شده است.

 شاهدان عيني همچنين گفته‌اند که صداي انفجار آنقدر زياد بوده است که شبيه به صداي همزمان زلزله و طوفان بوده و دود غليظي در آسمان منتشر شده است. ديگر گزارش‌ها مي‌گويند که شئي آتشيني به زمين سقوط کرده است. وزارت اضطرارهاي ملي روسيه در بيانيه‌اي اعلام کرد که يک شهاب سنگ در بالاي جو منفجر شده و تکه هاي داغ آن وارد لايه پاييني جو در دامنه رشته کوه آرال در مرکز روسيه شده است.بر اساس اعلام آکادمي علوم روسيه شهاب سنگ مذکور پيش از ورود به جو و منفجر شدن حدود 10 تن وزن داشته است.

*تهران امروز:

کسی از عدالت دم بزند که اگر معاونش تخلف کرد، اجازه رسیدگی دهد

سردار نقدي رئیس سازمان بسیج مستضعفين در مراسم گرامیداشت دهه فجر که در مسجد سادات اخوی تهران برگزار شد، با بیان اینکه دشمن با دعواهای سیاسی و اختلاف‌افکنی می‌خواهد وحدت و یکپارچگی ما را بر هم زند، خطاب به کسانی که نمی‌گذارند دوستان و اطرافیانشان در دستگاه قضایی محاکمه شوند، تاکید کرد: کسی می‌تواند از عدالت دم زند که اگر رئیس دفترش یا معاونش تخلف کرد، اجازه دهد دستگاه قضایی رسیدگی کند و دخالتی در این رسیدگی نداشته باشد.

بررسی قصور مسئولان امنيتي درماجرای  مصلای قم

سردار اسماعيل احمدي مقدم در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال مهر در مورد دلايل تاخير ورود نيروي انتظامي به اتفاقات رخ‌داده در جريان سخنراني علي لاريجاني رئيس مجلس در مصلاي امام‌خميني(ره) قم گفت: بر اساس اخبار و اطلاعات موجود احتمال وقوع چنين حادثه‌اي وجود داشت كه به مسئولان نسبت به وقوع حوادثي از اين قبيل تذكر داده شده بود.وي افزود: دستگاه‌هاي مسئول در حال بررسي حادثه هستند و اگر سستي و قصوري از ناحيه مسئولان امنيتي رخ داده است برخورد خواهد شد.

هيچ‌ مدركی از فوت يا شهادت امام موسي صدر وجود ندارد

 طارق متري وزير سابق لبنان كه هم‌‌اكنون رئيس عمليات سازمان ملل در ليبي است گفت: هيچ‌ مدرك معتبري كه دال بر فوت يا شهادت امام موسي صدر باشد وجود ندارد. وي در اظهارتي كه در روزنامه الحيات چاپ شد، مي‌گويد، كساني كه مسئول ربودن امام موسي صدر هستند تاكنون هيچ‌ مدرك قانع‌كنند‌ه‌اي مبني بر فوت وي ارائه نكرده‌اند. به گزارش تسنيم، وي افزود، يك قاضي از ليبي و يك نفر ديگر از لبنان پيگير پرونده امام موسي صدر هستند.

ديدار عناصر وابسته به جريان انحرافي با جريان وهابي ها

تعدادي از عناصر وابسته به جريان انحرافي ديداري را با جريان وهابي منتسب به حوزه مكي در چابهار خواهند داشت. مشرق خبر داد، اين ديدار قرار است روز شنبه 28 بهمن انجام شود. جريان وهابي همواره در مخالفت با سياست‌هاي ايران به‌ويژه در موضوعات حماس، سوريه، حزب‌الله لبنان، بحرين و. . . به‌صورت آشكار مخالفت نموده‌ است.

اگر به سوريه و خوزستان حمله نظامي‌شود، اولويت ما دفاع از سوريه خواهد بود

حجت‌الاسلام مهدي طائب، رئيس شوراي قرارگاه راهبردي عمار، در جمع مسئولان بسيج دانشجويي دانشگاه‌ها با اشاره به اينكه‌سال آينده در اين تاريخ هيچ‌ خريدار نفتي نخواهيم داشت زيرا اوضاع همه مانند اوضاع يونان تبديل شده است، گفت: اوضاع اقتصادي دنيا مانند سرعت نور در حال زمين خوردن است.

طائب با بيان اينكه درآمد نفتي وسوسه انگيز است و زحمتي ندارد، خاطرنشان كرد: اگر تا‌سال آينده اقتصادمان را از نفت جدا نكنيم با اقتصاد جهان زمين مي‌خوريم. وي در بخش ديگري از سخنانش درباره بحران سوريه و مواضع جمهوري اسلامي‌ايران در برابر آن گفت: سوريه استان سي و پنجم و يك استان استراتژيك براي ماست.

وي افزود: اگر دشمن به ما هجوم كند و بخواهد سوريه يا خوزستان را بگيرد اولويت با اين است كه ما سوريه را نگه داريم چون اگر سوريه را نگه داريم مي‌توانيم خوزستان را هم پس بگيريم اما اگر سوريه را از دست بدهيم تهران را هم نمي‌توانيم نگه داريم. طائب به تهديد فرامنطقه‌اي اشاره كرد و گفت: در تهديد فرامنطقه‌اي، آمريكا براي ما حكم دشمن يكه‌بزن را دارد اما اين كشور نه پول دارد و نه نيرو دارد؛ آمريكا از نظر نيرو دستش خالي است و نفراتش جنگي نيستند. وي با طرح اين سوال كه چرا ما را با كلاهك‌هاي هسته‌اي مورد هدف قرار نمي‌دهند پاسخ داد: دليل اين مسئله اين است كه ما آن را توسط حزب‌الله قفل كرديم.

حجت‌الاسلام مهدي طائب تاكيد كرد: تاريخ مصرف‌هاشمي‌تمام شده است. ‌هاشمي‌زماني مي‌توانست فتنه برپا كند كه شناخته نشده بود. وي خاطرنشان كرد: در دوره‌اي براي‌هاشمي‌در سپاه، ارتش و بسيج سخنراني ترتيب مي‌دادند اما امروز كدام بسيج، ‌هاشمي‌را براي سخنراني دعوت مي‌كند؟ ! طائب با بيان اينكه مهدي‌هاشمي‌ديگر نمي‌تواند فتنه‌ ايجاد كند زيرا نبايد تصور كرد كه با اقتدار از زندان بيرون آمده است گفت: همسر آقاي‌هاشمي‌وقتي از هواپيما پايين مي‌آمد مي‌گفت جلوي پاي من فرش قرمز پهن كنيد اما امروز كه دو فرزندش در زندان هستند ديگر نمي‌تواند فتنه‌اي برپا كند.

رجال سياسي كشور ۱۰ يا ۱۵ نفر بيشتر نيستند

حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحاني نماينده مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي در سخناني در پنجمين كنگره سراسري حزب اراده ملت ايران به انتقاد از سياست‌هاي دولت پرداخت وگفت: امروز كشور ما به لحاظ اقتصادي و بين‌المللي داراي شرايط ويژه‌اي است، «به‌طوري كه رئيس‌جمهور آينده بايد حداقل سه ويژگي علاوه بر تمام ويژگي‌هايي كه در قانون اساسي آمده است داشته باشد.»

وي با بيان اينكه اجماع‌سازي ميان نهادهاي مسئول امري بسيار حائز اهميت است، افزود: ما در كشور شاهد سياست اجرايي كشور، سياست كلي، قوانين مصوب و موضوعه هستيم و به كسي احتياج داريم كه بتواند بين اينها اجماع و تلفيق ايجاد كند يا بين اينها و نظرات رهبري نظام كه عمدتا از طريق سياست‌هاي كلي ابلاغ مي‌شود، اجماع ايجاد كند.

 وي گفت: «اما اگر قرار باشد فردي با مجمع قهر كند و در مجلس شركت نكند، نمي‌توان به اين شيوه كشور را اداره كرد.» مهم‌تر اينكه بايد با همه نخبگان و كارشناسان كشور و خواست ملي اجماع ايجاد كند. با چنين شرايطي كه در كشور داريم، فردي با قدرت اجماع‌سازي نياز داريم كه آن فرد در كارنامه زندگي‌اش تجربه اجماع‌سازي را داشته باشد.

 وي با بيان اينكه ما با مشكلات خارجي روبه‌رو هستيم اما مهم‌ترين مشكلات ما«ريشه داخلي» دارد، گفت:بنابراين ما به يك مدير توانمند و قوي نياز داريم. از سويي رئيس‌جمهور آينده بايد قدرت و توان مذاكره با دنيا را داشته باشد. وي با اشاره به اصل 115‌قانون اساسي درخصوص ويژگي‌هاي رئيس‌جمهور، گفت:معمولا در هر كشوري رجال مذهبي و سياسي نمي‌تواند زياد باشد حتي رجال سياسي هم خيلي زياد نيستند. «اگر در ميان مردم نظرسنجي كنيم كه در كشور چه تعداد رجال مذهبي و سياسي داريم خواهيم ديد كه بيشتر از 10 الي 15‌نفر را بيشتر نمي‌شمارند و بعيد مي‌دانم بيشتر هم باشند.»

*جمهوری:

شیوع بیماری سل دراردبيل

بيماري سل، سوغات جديد اتباع جمهوري آذربايجان براي استان اردبيل. به گزارش خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي از اردبيل، مسئول هماهنگ كننده بيماري سل استان اردبيل در سايت خبري علوم پزشكي اين استان اعلام كرد 139 بيمار مبتلا به سل در اين استان وجود دارند كه بيشتر آنها از نوع مقاوم در برابر درمان تشخيص داده شده‌اند.

 وي گسترش جهاني بيماري سل و ايدز را دو عامل اصلي تهديد عليه سلامت جامعه عنوان كرد و ترددهاي متعدد و بستري شدن بيماران مسلول تبعه جمهوري آذربايجان در بيمارستان‌هاي استان اردبيل را منشأ اين بيماري دانست و گفت: احتمال مي‌رود اين بيماري از طريق بيماران اردبيل به ساير نقاط كشور انتقال يابد. اتباع جمهوري آذربايجان درحال حاضر بدون ويزا و كنترل‌هاي لازم وارد استان اردبيل مي‌شوند.

خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي در گزارش خود علاوه بر خطر انتقال انواع بيماري، پديد آمدن مشكلات ديگري از قبيل جاسوسي و اخلال در كشور از طريق اين ترددها با توجه به نفوذ گسترده رژيم صهيونيستي در جمهوري آذربايجان را نيز گوشزد كرده و توجه مسئولين را به آن لازم دانسته است.

تأسيس بيمارستان 2000 تختخوابي در زيرزمين

رژيم صهيونيستي درصدد تأسيس يك بيمارستان 2000 تختخوابي در زيرزمين برآمده است. اين تصمیم براي آمادگي جهت مقابله با هرگونه جنگ احتمالي در آينده اتخاذ شده است. مسئولان ب?مارستان رامبام در شهر اشغالي حيفا واقع در شمال فلسطين اشغالي طي فراخواني از اسراييلي‌ها خواستند براي ساخت بيمارستان 2000 تختخوابي در زيرزمين كمك‌هاي مالي خود را به صندوق اين بيمارستان واريز كنند.

به گزارش خبرگزاري قدس (قدسنا) به نقل از سما، اين بيمارستان اعلام كرده است كه اين اقدام اورژانسي جهت آمادگي با هرگونه جنگ احتمالي عليه اسراييل پيش‌بيني شده است در جنگ سال 1385 رژيم صهيونيستي عليه لبنان بارها هدف موشكهاي ميانبرد جنبش حزب‌الله لبنان قرار گرفت و خسارتهاي سنگيني به اين شهر وارد شد.

خودكشي هفت زنداني در زندانهاي رژيم صهيونيستي

روزنامه صهيونيستي هاآرتص از خودكشي هفت زنداني در زندانهاي رژيم صهيونيستي ظرف دو سال گذشته خبرداد. روزنامه صهيونيستي هاآرتص نوشت: بن زايگر، مهاجر استراليايي و از عناصر سازمان جاسوسي رژيم صهيونيستي (موساد) كه خبر خودكشي وي روز سه شنبه گذشته منتشر شد، تنها اسيري نبود كه در داخل زندان اسراييل دست به خودكشي زد. براساس اين گزارش، در دو سال گذشته از مجموع 25 هزار اسير دربند زندانهاي صهيونيستي، هفت نفر اقدام به خودكشي كردند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار