به مناسبت دومین سالگرد انقلاب مردم بحرین، گردهمایی فعالان طرفدار حقوق مردم بحرین در واشنگتن برگزار شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی ؛ به مناسبت دومین سالگرد قیام مردم بحرین ، شماری از فعالان حقوق بشر، تحلیلگران و برخی از اعضای کنگره آمریکا در سالن تجمعات کنگره گردهم آمدند تا درباره اوضاع بحرین بحث و تبادل نظر کنند.

مطر ابراهیم مطر عضو سابق مجلس بحرین گفت حقوق مردم بحرین همچنان نقض می شود و خشونت علیه تظاهرکنندگان ادامه دارد. دولت بحرین تا زمانی که فضا را برای خود باز می بیند به سرکوب تظاهرکنندگان ادامه می دهد به همین علت پیش بینی می شود این سیاستهای رژیم بحرین همچنان ادامه داشته باشد.

در تظاهرات روز پنج شنبه یک نوجوان شانزده ساله در جریان تظاهرات سالگرد قیام مردم بحرین در این کشور به ضرب گلوله نیروهای امنیتی کشته شد. با وجود سالها سرکوب مخالفان و نقض حقوق مردم بحرین، آمریکا همچنان به اتحاد خود با دولت بحرین ادامه می دهد و به همین علت هدف انتقادات شدید گروهای حقوق بشری است. حتی برخی از نمایندگان کنگره آمریکا نیز خواستار تجدید نظر در روابط با بحرین شده اند.کیث الیسون نماینده مینه سوتا یکی از نمایندگانی است که از دولت آمریکا می خواهد درباره مسئله بحرین تجدید نظر کند.

کیث السیون در گردهمایی به مناسبت دومین سالگرد قیام ملت بحرین گفت من دوست دارم آمریکا در حمایت از حقوق بشر جدی و قاطع باشد زیرا در درازمدت این مسئله به نفع همه است. نمی توان انکار کرد ملاحظات سیاسی و اقتصادی دیگری هم وجود دارد اما هیچکدام از آنها به اندازه حقوق بشر و حقوق مدنی نیست. بهترین کمکی که می توان به دولت بحرین کرد این است که از آنها مصرانه بخواهیم تا با عدالت و انصاف بر مردم خود حکومت کنند.

الیسون از معدود سیاستمداران آمریکایی است که می خواهد تا دولت آمریکا موضعی انتقادی تر در برابر دولت بحرین داشته باشد. بسیاری از مقامات دولت آمریکا معتقدند بحرین به عنوان متحد آمریکا اهمیت ویژه ای دارد بویژه اینکه ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در این کشور مستقر است. بسیاری از تحلیلگران این موضع آمریکا را دوگانه و مزورانه می دانند. 
برچسب ها: تظاهرات ، بحرین ، واشنگتن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار