عادت‌ها رفتارهايي هستند كه بدون فكر كردن آنها را انجام مي‌دهيد، عادت‌ها را هم مي‌توان به 2دسته عادت‌هاي خوب و عادت‌هاي بد تقسيم كرد.

به گزارش خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران؛ عادت‌ها رفتارهايي هستند كه بدون فكر كردن آنها را انجام مي‌دهيد، عادت‌ها را هم مي‌توان به 2دسته عادت‌هاي خوب و عادت‌هاي بد تقسيم كرد. اما شايد اين تقسيم‌بندي درست نباشد؛ يعني مثلا برخي عادت‌هايي كه شما فكر مي‌كنيد خوب هستند در واقع بد باشند و برعكس حتي ممكن است عادت‌هاي خوبي باشند كه با اشتباه انجام دادن آنها مي‌توانيد آنها را بدل به يك عادت بد كنيد.
 
به‌راحتي مي‌توان اين عادت‌ها را اصلاح و به عادت‌هاي خوب تبديل كرد،اين اشتباهات عبارتند از:
 
نخ‌دندان كشیدن قبل از مسواك زدن: شاید فكر كنید كه بهترین كار این است كه ابتدا با كشیدن نخ‌دندان تكه‌های غذا را از لابه‌لای دندان‌هایتان بیرون بكشید و بعد به وسیله مسواك كردن و با جریان آب آنها را از دهانتان خارج كنید، اما این كار درست نیست.

به جای دستمال‌كاغذی از دست خشك‌كن برقی استفاده كنید: ممكن است فكر كنید كه دست خشك‌كن‌های برقی با كلاس‌تر، بهداشتی‌تر و تمیزتر از حوله و دستمال كاغذی است اما جالب است بدانید كه مالیدن دست‌ها به هم در زیر فشار هوای داغ یك دست‌خشك‌كن برقی می‌تواند 40درصد افزایش در میزان باكتری‌های سطح پوست دست شما ایجاد كند.
 
شستن دست‌ها پس از استفاده از ضدآفتاب: شاید این تنها زمانی باشد كه شستن دست‌ها در آن اقدام مناسبی نیست. اگر این كار را انجام دهید و سپس از خانه خارج شوید بخش مهمی از بدنتان درمعرض نور خورشید قرار می‌گیرد.
 
عدم تعویض به موقع محلول‌های نگهدارنده لنز: اخیرا در مطالعه‌ای كه انجام شد مشخص شد كه بیش از 90درصد از افرادی كه از لنز استفاده می‌كنند فكر می‌كنند محلول مناسب برای نگهداری لنز یعنی اینكه چند قطره از محلول مخصوص نگهداری لنز را به محلول قبلی اضافه كنند. اما حواستان باشد كه این یك اشتباه خطرناك است زیرا عوض نكردن كامل محلول نگهدارنده لنز در زمان لازم احتمال حضور میكروب‌ها در آن را افزایش می‌دهد و این می‌تواند به معنای احتمال آلوده شدن لنزها و ایجاد عفونت‌های خطرناك در چشم شما باشد. بهترین كار این است كه هربار ظرف نگهداری لنزتان را كاملا خالی كنید، آن را كاملا بشویید و سپس محلول استریل نگهداری لنز را در آن بریزید و درب آن را كاملا محكم ببندید.
منبع: برترين ها
برچسب ها: لنز ، نخ دندان ، عادت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار