رئیس سازمان غذا و دارو گفت: خط تولید دارو لیپوزم سوکسینات به مرحله بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ دکتر احمد شیبانی، رئیس سازمان غذا و دارو گفت: در سال های اخیر وزارت بهداشت و همچنین در زمینه غذا و دارو فعالیت های خوبی صورت گرفته است.

وی در خصوص مسئولیت های وزارت بهداشت علاوه بر تامین دارو و مراقبت از سلامت مردم بیان کرد: وزارت بهداشت علاوه بر وظایف گفته شده باید در حوزه علم و فناوری، برنامه ریزی لازم صورت بگیرد و همچنین در سال های اخیر شاهد رویکرد مثبت غذا و دارو، علم و فناوری بوده ایم.

شیبانی اظهار داشت: در سال 1389 این کمیته فعالیت خود را وارد فاز عملیاتی کرده و همچنین علاوه بر فعالیت آن بر جامعه و مصرف نقش اقتصاد هم از جایگاه خاصی برخوردار است و این کمیته با همکاری مرکز ستاد سازمان وارد مرحله اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه 100 درخواست در سازمان غذا و دارو ارائه شده است ادامه داد: 98 درخواست در این زمینه با موفقیت انجام شده که 57 درخواست شامل بخش ملزومات دارویی بوده و همچنین این درخواست ها از حوزه تحقیق وارد عرصه اجتماع شده و به بخش صنعت رسیده است.

وی در پایان اذعان داشت: اتفاق مهمی که زمینه نانو افتاده مجوز گرفتن دارو، لیپوزم سوکسینات که به مرحله تولید رسیده است که باعث شده در کشور در ردیف 2و 3 باشیم./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار