اسرائيل تلاش مي‌کند فلسطينياني را که نياز به بستري شدن در بيمارستان هاي خارج از غزه دارند، وادار به جاسوسي و همکاري با اسرائيل کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني پرس تي وي ؛ اشرف شانون، خبرنگار اين شبکه در گزارشي از غزه گفت، اسرائيل از محاصره غزه سوء استفاده مي‌کند تا بيماران فلسطيني را که نيازمند مي‌شوند در بيمارستان هاي خارج از نوار غزه تحت درمان قرار گيرند، تحت فشار قرار دهد و به آنان اجازه خروج از محدوده محاصره شده غزه را ندهد مگر اين که قبول کنند براي اسرائيل در درون غزه يا در ساير اراضي اشغالي، جاسوسي کنند. 

گزارش‌ها حاکي از آن است که بسياري از بيماران فلسطيني که از همکاري با اسرائيل امتناع کرده‌اند، نه تنها مجوز عبور از گذرگاه‌هاي مرزي برايشان صادر نشده، بلکه برخي از آنان در همان گذرگاه مرزي، دستگير شده اند. وزارت بهداشت فلسطينيان در غزه، باج‌خواهي اسرائيل از بيماران فلسطينيِ اهل غزه را محکوم کرده است. شانون افزود، سال‌ها محاصره اقتصاديِ نوار غزه بر خدمات بهداشتي و درماني در اين منطقه تأثيرات منفي گذاشته و لذا بسياري از بيماران صعب‌العلاج به بستري شدن در مراکز درماني و بيمارستان‌هاي خارج از غزه، از جمله در کرانه باختري و بيت المقدس، محتاج مي‌شوند. 

هاني البسوس، تحليلگر سياسي گفت، اسرائيل نه تنها از بيماران فلسطيني، بلکه از تمامي فلسطينياني که به هر دليل نياز به خروج از نوار غزه دارند، باج خواهي مي‌کند و از برخي از آنان مي‌خواهد که با ارتش اسرائيل و مقامات اسرائيلي همکاري کنند، تا مجوز عبور به خارج از غزه برايشان صادر شود. هدف اسرائيل از اين حرکت نه تنها جمع‌آوري اطلاعات عليه فلسطينيان است، بلکه اسرائيل تلاش دارد بدين‌وسيله ميان فلسطينيان اختلاف و تفرقه ايجاد و جامعه فلسطيني را تضعيف کند. چنين طرز رفتار و وادار کردن مردم به جاسوسي توسط اسرائيل، در مغايرت آشکار با مقررات حقوق بشر و قوانين بين‌المللي است. 

صدها نفر از بيماران فلسطيني مي‌گويند، نظاميان اسرائيلي به ما در مرزهاي غزه توهين مي‌کنند و از ما مي خواهند به آنان اطلاعاتي درباره جنگجويان فلسطيني يا دولت حماس در غزه بدهيم. يکي از فلسطينيان گفت، در بسياري از موارد، بيماران فلسطيني ميان جاسوسي براي اسرائيل يا مرگ بر اثر بيماريشان، بايد يک گزينه را انتخاب کنند. اين حرکتي جنايتکارانه از سوي اسرائيل است که براساس قوانين بين‌المللي بايد محکوم شود. 

 حاميان حقوق بشر مي‌گويند، سکوت و انفعال جامعه بين‌المللي باعث جسورتر شدن اسرائيل در استفاده از اين روش باج‌گيري شده است و تا زماني که محاصره غيرانساني غزه توسط اسرائيل محکوم نشود و همچنان ادامه پيدا کند، همين شرايط بر بيماران صعب‌العلاج فلسطيني حاکم خواهد بود. 



                           آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: ابزار ، فلسطین ، بیمار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار