منابع خبري مستقل و بنيادهاي خيريه طرفدار حقوق بشر اعلام کرده اند دست کم بيست مظنون تروريستي در بازداشتگاههاي مخفي سازمان سيا آمريکا ناپديد شده اند و هيچ اثري از آنها در دست نيست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه هافينگتون پست ؛ در راستاي اولين دستورات   باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا در کاخ سفيد آمريکا براي تعطيل شدن زندان هاي مخفي يا به اصطلاح (مکان هاي سياه) که محل نگهداري مظنونان تروريستي است و در اکثر اوقات در بازجوئي ها با شکنجه و آزارهاي شديد همراه بوده است، هيچ نشان و اثري از  بيست نفر از اين زندانيان  مظنون تروريستي در دست نيست.

 با آن که سازمان سيا اعلام کرده است به دستور رئيس جمهور ديگر هيچ ارتباطي با اين گونه زندان ها ندارد و زندان هاي سياه ديگر وجود ندارد اما گروههاي بين المللي  طرفدار حقوق بشر اعلام کرده اند از سرنوشت بيست نفر از زندانياني که در مکان هاي سياه نگهداري مي شده اند هيچ اثري نيست. از سوي ديگر منابع خبري مستقل اعلام کرده اند تعداد زندانياني که در زندان ها و مکان هاي سياه و مخفي سازمان سيا نگهداري مي شده اند حدودا يکصد و سي و شش نفر بوده اند که يا در مکان هاي مخفي سازمان سيا نگهداري مي شدند يا براي امنيت بيشتر به ديگر کشورهاي جهان جهت بازجويي فرستاده شده اند.

منابع خبري مستقل مي گويند دست کم پنجاه و چهار کشور جهان به طور مخفيانه به آمريکا براي نگهداري يا نقل و انتقال زندانيان مظنون تروريستي کمک کرده اند. همين گزارش حاکي است - سازمان سيا هنوز هيچ اظهار نظري درباره ناپديد شدن تعداد بيست نفر از زندانيان مظنون تروريستي نکرده است.



                                آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: زندانی ، بازداشت ، سیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار