همزمان با دومين سالگرد انقلاب ملت بحرين ، حزب الوفاق مردم را به برگزاري تظاهراتي گسترده در روز جمعه دعوت کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ شبکه الميادين با اعلام اين خبر در گزارشي که درباره روز 14 فوريه سالگرد انقلاب در کشور بحرين ارائه کرده است گفت : روز چهاردهم فوريه در بحرين يک روز عادي نيست بنابراين امروز مخالفان دولت بحرين براي برگزاري مراسم دومين سالگرد انقلاب خود آماده مي شوند. حزب الوفاق مردم را به برپايي تظاهرات گسترده در روز جمعه دعوت کرد تا اين مناسبت مهم را زنده نگهدارند.

 ائتلاف جوانان «انقلاب 14 فوريه» از ملت بحرين خواست در شبهاي چهار شنبه و پنج شنبه شعارهاي الله اکبر خود را در شهرها و شهرکهاي مختلف کشور بحرين طنين انداز کنند تا با اين اقدام خود را براي اعتراضات گسترده و حضور در خيابانها آماده کنند. و اين ائتلاف همچنين از ملت بحرين خواست تا با حضور در ميدان شهدا يک بار ديگر سالگرد انقلاب خود را گرامي بدارند .

 ميدان شهدا همان ميدان اللؤلؤ سابق است و ملت بحرين بعد از انقلاب مردمي خود آن را به نام ميدان شهدا نامگذاري کرده اند در حالي که  دولت بحرين تنديس اين ميدان را از بين برد و ميدان را ويران کرده به چهار راهي تبديل کرد و نام آن را چهارراه فاروق گذاشت.از سوي ديگر سميره رجب سخنگوي دولت بحرين اين تظاهرات مردمي را عاملي براي ايجاد فشار بر گفتگوها دانست.

اين درحالي است که در اين گفتگوها بين دولت بحرين و مخالفان اعتماد سازي ايجاد نشده است و هيچ اعتمادي براين گفتگوها نيست. مخالفان دولت بحرين اعلام کرده بودند ادامه حضور بر ميز گفتگوهاي مستقيم با دولت ،  به پاسخ دولت به 9 نکته اعلام شده از سوي آنان بستگي دارد . مهمترين اين نکات ضرورت خروج دولت از تصميمهايي است که به عنوان پيشنهاد مطرح مي شود ولي در عمل بر همه پرسي فشار وارد مي سازد. 

از سوي ديگر يوسف ربيع رئيس سازمان حقوق بشر در بحرين اعلام کرد : فعاليتهاي مختلفي در 21 کشور انجام شده است تا روز 14 فوريه به عنوان روز جهاني حمايت از دموکراسي در بحرين به رسميت شناخته شود.



برچسب ها: الوفاق ، بحرین ، جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار