جان بولتون سفير سابق آمريکا در سازمان ملل به آزمايش اتمي کره شمالي واکنش نشان داد و به ناکامي سه دولت آمريکا در قبال اين کشور اذعان کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني فاکس نيوز، بولتون گفت: روشن بگويم، دولت کلينتون، دولت بوش و دولت اوباما همه در اين فرايند ناکام ماندند و بايد اين ناکامي بيست ساله را به پاي هر دو حزب حاکم نوشت. واقعيت اين است که تا زماني که کشوري به نام کره شمالي وجود داشته باشد، موضوعي به نام بمب اتمي کره شمالي نيز وجود خواهد داشت. 

وي تصريح کرد تنها راه بلند مدت براي اين مشکل يافتن راهي براي اتحاد آشتي جويانه دو کره است و نقش آفرين اساسي در اين ميان چين است. 

نماينده سابق آمريکا در سازمان ملل افزود چيني ها بيش از نود درصد از انرژي مورد نياز کره شمالي را تامين مي کنند؛ از ديگر سو، تامين بخش عمده اي از  غذا و کمک هاي انساني کره شمالي نيز به عهده چيني هاست. شکي نيست که چيني ها مي توانند در تغيير اوضاع موجود تاثير گذار باشند.

وي افزود به نظر من، مي توان با چيني ها درباره اينکه اين موضوع در نهايت به سود آنان است، به گفتگو نشست و آنان در نهايت، بايد روزي با حقيقت کره متحد روبرو شوند. اگر از ده سال پيش چنين گفتگوهايي را با چين شروع کرده بوديم، امروز به اين هدف نزديک تر بوديم. هنوز هم براي اين گفتگوها دير نيست.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار