شماري از طرفداران محيط زيست در اعتراض به احداث يک خط لوله انتقال نفت در برابر کاخ سفيد تظاهرات کردند که پليس شمار زيادي از آنها را بازداشت کرد.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، هدف اين فعالان از حضور در کاخ سفيد و برگزاري تظاهرات اعتراض آميز، رساندن پيام مخالفت خود با احداث خط لوله کي استون به رئيس جمهور آمريکا و قانع کردن وي براي رد اين طرح بود.

تظاهرات کنندگان مخالف پروژه خط لوله‌اي هستند که قرار است از کانادا تا خليج مکزيک يعني از شمال تا جنوب آمريکا کشيده شود.

رابرت کندي دادستان حامي محيط زيست گفت من باور دارم که رئيس جمهور اوباما اين احداث اين خط لوله را نخواهد پذيرفت زيرا کار درست نيز همين است. او هم به خوبي از اين مساله آگاه است و باور دارم که وي نيز مانند جان کري، پاي بند اخلاقيات است و در نهايت کاري نخواهند کرد که بي مسئولانه باشد و عواقبي فاجعه بار در پي بياورد.

مايکل برون مدير باشگاه سييرآ نيز گفت باورمن اين است که اگر همچنان به اين ترديدها ادامه دهيم، هرگز موفق به جلوگيري از تغييرات محيط زيست نخواهيم بود؛ اينکه فقط در اين خصوص صحبت کنيم و هيچ اقدامي به عمل نياوريم. از اين رو باشگاه سييرآ نيز براي نخستين بار تصميم به نافرماني مدني گرفته است زيرا در حال حاضر يک فاجعه اخلاقي را پيش رو داريم و از اين رو، به يک اقدام مرزي قوي تر براي مقابله با چنين چيزي نيازمنديم.
جان بوند مدير موسسه NAACP (موسسه ملي توسعه براي رنگين پوستان) نيز که در ميان معترضان بود گفت اين تصميمي است که بر همه آمريکايي ها تاثير مي گذارد و ما مي خواهيم اطمينان حاصل کنيم که رئيس جمهور اوباما تصميم درست را مي گيرد که همان مخالفت با احداث اين خط لوله است. اين يک معامله بزرگ براي کانادا و مکزيک است ولي براي آمريکا چندان سودي ندارد.

دارلين هانا فعال محيط زيست نيز گفت ما براي نشان دادن اهميت بحران زيست محيطي که فاجعه اي جهاني است، به اينجا آمده ايم. به نظر من همه ما وظيفه داريم بايستيم و صرف نظر از کاري که به آن مشغوليم يا بخش اجتماعي و اقتصادي که به آن تعلق داريم، با اين مساله مخالفت کنيم. وظيفه همه ماست که براي زندگي وارد عمل شويم. پليس شماري از اين تظاهر کنندگان را نيز بازداشت کرد.

گفته مي شود با وجود آنکه منتقدان خواستار تجديد نظر در اين پروژه شده بودند اوباما بهار امسال اين پروژه را امضا خواهد کرد.













برچسب ها: بین الملل ، تظاهرات ، کاخ ، سفید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار