رئیس مجمع ذخایر اسلامی از چاپ تصحیح کتاب بدیع‌اللغة تا اوایل سال آینده خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام اشکوری با اشاره به تدوین کتاب بدیع‌اللغة اظهار کرد: علامه سید علی بن محمد علی میبدی یکی از شاعران و ادیبان توانا این کتاب را تألیف کرده است.

وی خاطرنشان کرد: کتاب بدیع‌اللغة از جمله کتاب‌های لغوی دارای واژه‌های عربی بوده که واژگان آن از زبان فارسی و ترکی گرفته شده و به ترتیب حروف الفبایی مرتب شده است.

رئیس مجمع ذخایر اسلامی اظهار داشت: تصحیح و حاشیه این کتاب از سوی صادق اشکوری انجام شده و در آینده‌ای نزدیک از سوی نشر مجمع ذخایر اسلامی منتشر می‌شود.

کتاب بدیع‌اللغة پیش از این تنها به صورت سنگی چاپ شده بود و اوایل سال آینده به همت مجمع ذخایر اسلامی چاپ شده و ادیبان و پژوهشگران می‌توانند از آن استفاده کنند.

حاج سید علی بن محمدعلی الحسینی المیبدی دارای تألیفاتی مانند ارشاد المستمع، رساله در احکام، رساله در ازاله اللحیه، الاستخارات، دیوان اشعار فارسی، اصلاح البلاد، اصلاح العباد، منظومه ایرانیه، رساله در بدل، منظومه بطیخیه، رساله تحصیل الولد، تذکره المتعلمین، تفسیر بعض آیات قرآن مجید، منظومه حمامیه، رساله در احکام خلوت با اجنبیه، رساله در احکام خمس، شرح حدیث رأس ماه، رساله عملیه، رساله در احکام زکوه، رساله در زواید و منظومه سفر جلیله بوده است./س

برچسب ها: قم ، انتشار ، کتاب ، بدیع اللغه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.