طرح ایجاد ردیف مستقل مالی برای سال آینده به مجلس ارائه و مورد پیگیری است.

محمد مهدی نژاد نوری، معاون پژوهشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در نود و پنجمین جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی تخلف در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت: در این جلسه 2 پروژه جدید ملی موتور کرایونتیک و پروژه نظام حکومتی الگويی به 38 طرح کلان ملی اضافه شد، بنابراین تعداد طرح های کلان ملی به 40 مورد رسیده که در شورا نیز  تصویب شده است.

وی افزود: طرح ایجاد ردیف مستقل مالی برای سال آینده به مجلس ارائه شده و مورد پیگیری است.

مهدی نژاد نوری تصریح کرد: پیاده سازی فن آوری سامانه حمل و نقل ریلی پرسرعت قطارهای بالای 350 کیلومتر سرعت دارند با توجه به نیاز کشور باید دانش ساخت را خودمان به دست آوریم.

وی اظهار داشت: ارتباطاتی برقرار شده که تعداد کثیری پروژه ارشد و دکتری در این زمینه، سامانه ریلی پرسرعت ایجاد شود و در گام بعدی وارد اجرای این بخش ها و ساخت قطعات در داخل می شویم.

مهدی نژاد نوری به طراحی و ساخت سیکروترون های کوچک اشاره کرد و گفت: طراحی و ساخت سیکروترون کوچک که در بحث سلامت مورد نیاز تمامی بیمارستانهای بزرگ است و هم اکنون از اقلام تحریمی کشور محسوب می شود كه طراحی مفهومی آن انجام شده و البته دانشگاه تهران مجری این پروژه طراحی و ساخت سیکروترون است البته امیدواریم در کمتر از 3 سال دیگر این دستگاه ساخته شود./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.