وزير امورخارجه سابق كشورمان در جمع مردم مشهد گفت: بزودی تصمیم خود را براي ورود به انتخابات به آگاهی مردم خواهم رساند.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، منوچهر متکی وزیر سابق امورخارجه كشورمان چهارشنبه شب در جمع مردم در حسینیه انصارالحسین مشهد به ارائه دیدگاه‌های مختلف درباره مسایل کشور پرداخت.

وي با تجلیل از حماسه حضور مردم در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نیاز امروز کشور را تحلیل ابعاد مختلف نهضت امام و یادآوری آموزه‌ها و عبرت‌ها در کنار تجلیل‌ها و گرامیداشت آن ایام دانست.

وی در سخنان خود با اشاره به اينكه ضرورت نخست کشور در حوزه های مختلف کارآمدی است تصريح كرد: مردم ما در عصر ارتباطات سطح زندگی خود را نه با کشورهای توسعه یافته که حتی با جوامع همگن مقایسه می‌کنند و احساس خوبی از مقایسه وضع خود با دیگر کشورها ندارند از اين رو همواره به عنوان يك مسئول در وزارت خارجه سالها در سفر به کشورهای مختلف، دائما ذهنم درگیر تجربه حرکت کشورها در مسیر توسعه و پیشرفت در مقایسه با وضعیت خودمان بود.

وزیر سابق امورخارجه در ادامه صحبت با اشاره به استعدادها و غنای منابع در ایران وضع فعلی معیشت مردم را آزار دهنده خواند و گفت: کارآمدی به معنای تولید و تقویت چهار دسته سرمایه یعنی قدرت ،ثروت، معرفت و منزلت در سطح ملی است و همه مسئولین باید در مراجعه باشد که آیا رفتارها و گفتارهایشان در راستای تقویت سرمایه‌های چهارگانه کارآمدی است یا خیر؟

متکی با تاکید بر بهره‌برداری از تجربه دنیا به برخی مسئولین توصیه کرد که از تجربه دیگران در مدیریت بحران استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه امروز در زمینه توسعه دیگر بحثی در اصول و کلیات نیست و متاثر بر جزئیات و عملکردهاست افزود: باید بجای اتخاذ رویکرد‌های هیجانی یا رمانتیک،باورها و بیانیه‌ها را به برنامه‌های توسعه‌ای مبدل کنیم.

متکی تاکید کرد: آنگاه که مردم کشور به واسطه برخی سوء‌تدبیرهای یکباره در التهاب مرغ و تخم‌مرغ خود قرار دارند نمی‌توان ادعای مدیریت جهان را به صورت تکراری در منظر جهانیان تکرار کرد.

وي در ادامه بیان داشت: مواجهه با دنیای امروز قاعده دارد، عرصه سیاست به مانند پارک عمومی نیست که هر کسی در آن قدم بزند و اظهار نظر کند.

وزیر سابق امورخارجه در پایان سخنانش با اشاره به اهمیت انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار داشت: هدف از حضورش در مشهد به قصد خلوت با امام هشتم (ع) و زیارت بوده اما بزودی تصمیم خود را براي ورود به انتخابات به آگاهی مردم خواهم رساند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: متکی ، انتخابات ، مردم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار