فرماندار قصرشیرین گفت: این مهم از نظر صادرات كالا از گمركات مذكور به كشور عراق بدست آمده است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

'حسین پروین' در این باره گفت : در مرزهای پرویزخان و خسروی این شهرستان در 10 ماه سپری شده از سال جاری بیش از یك میلیارد و 790 میلیون دلار صادر شده كه از نظر وزنی حدود سه میلیون و 70 هزار و 609 تن است.

وی با  اشاره به افزایش صادرات کالا از مرزهای این شهر ستان افزود : در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش دلاری 22 درصد و از نظر ارزش وزنی 33 درصد رشد داشته است و  با ایجاد خط دوم ترانزیت در این مرز، فضای بیشتری برای صادرات كالاها ایجاد شد بطوریكه میزان افزایش كالا از مرز خسروی نسبت به سال قبل، 35 درصد رشد را نشان می دهد.

وی عنوان کرد : در گمرك پرویزخان با احتساب صادرات پیله وری، سایر گمركات و اظهارنامه در مجموع امسال یك میلیارد و 660 میلیون و 675 هزار و 240 دلار كالا به وزن سه میلیون و 70 هزار و 609 تن به كشور عراق صادر شده است.

 انواع كالاهای صادر شده از این مرز به كشور عراق را به ترتیب ارزش صادرات شامل سیمان خاكستری، كیك و بیسكویت، سیب درختی، بستنی، رب گوجه فرنگی، تافی و شكلات، سیب زمینی، كولر آبی، ماست، مربا، خیار، ماهی پرورشی، كاشی، گوجه فرنگی، شیرینی سنتی، خامه، نخود و گونی پلاستیكی بوده است  

 گمرك خسروی نیز در این مدت با داشتن صادراتی به ارزش 135 میلیون دلار رتبه 32 صادرات كالا به كشور عراق را در میان گمركات كشور به خود اختصاص داده است.

فرماندار قصرشیرین گفت: هم اكنون از مرز پرویزخان روزانه بطور متوسط 800 تا یك هزار دستگاه كامیون حامل انواع كالا و از مرز رسمی خسروی نیز بیش از 100 دستگاه كامیون حامل انواع كالا به كشور عراق صادر می شود.

شهرستان قصرشیرین در غرب استان كرمانشاه با داشتن 186 كیلومتر مرز مشترك با

كشور عراق دارای دو مرز رسمی و فعال پرویزخان و خسروی برای انجام مبادلات

تجاری
اقتصادی و تردد اتباع است /س
برچسب ها: گمرک ، فعال ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.