جلسه فوق العاده بررسي حذف کشتي از المپيک در کميته ملي المپيک در حالي به پايان رسيد که خطيب با 50 دقيقه تأخير در اين جلسه حضور يافت.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، در اين جلسه که در کميته ملي المپيک در حال برگزاري است علي آبادي، افشارزاده، حسن رنگرز و عليرضا دبير حضور دارند.

همچنين حسين زماني، نماينده اي از شبکه ورزش و دکتر توکل، رئيس کميته پزشکي فيلا از مهمانان اين جلسه مي باشند.

لازم به ذکر است، محمدرضا طالقاني رئيس اسبق فدراسيون کشتي، حجت اله خطيب سرپرست فدراسيون کشتي، رغبتي نماينده وزارت ورزش در اين جلسه حضور دارند.

گفتني است، سجادي معاون وزير ورزش به اين جلسه نيامده است.

حجت اله خطيب متولي کشتي در اين جلسه مهم با 50 دقيقه تأخير حاضر شد و با اين عملکردش بي تفاوتي خود در اين خصوص را نشان داد.

خطیب: هرگز کشتی از المپیک حذف نمی شود

حجت اله خطیب افزود: هیچ گاه از مارتینتی دفاع نمی کنم او رابطه نزدیکی با ژاک روگ رئیس کمیته بین المللی المپیک دارد و هر دو سوئیسی هستند و این ارتباط نزدیک باعث می شود که هیچ گاه کشتی از رقابت های المپیک حذف نشود.

سرپرست فدراسیون کشتی ادامه داد: مارتینتی شنبه به تهران مي آيد و تمام فدراسیون های کشتی دنیا برای مسابقات جام جهانی نیز حضور خواهند داشت، به طور حتم جلسه فوق العاده اي نیز با این رؤسا انجام خواهیم داد.

خطیب خاطر نشان کرد: کشتی در دنیا متولیان مسئولی دارد که به رشته خود احساس مسئولیت زیادی دارند و مطمئنا کشتی در رقابت های المپیک باقی خواهد ماند.

وي اظهار داشت: دبیر يکي از دوستان من است و ورزشکاري است که از جوانی تا زمانی که قهرمان المپیک شد با هم بودیم و اين کشتي گير برای ما بسیار عزیز است و قبل از جلسه امروز در فدراسیون کشتی با هم جلسه داشتیم.

 خطيب تصريح کرد: ما چند روز آینده میزبان جام جهانی کشتی هستیم و ما در فدراسیون جلسه گذاشتیم تا برای آمادگی بیشتر در مسابقات حاضر شویم.

سرپرست فدراسيون کشتي گفت: من دبیر را در جلسه امروز ندیدم  اما بايد بگوي که او را دوست دارم و هیچ مشکلی هم با یکدیگر نداریم.

علیرضا دبیر: باید در مجامع بین المللی لابی اثرگذار داشته باشیم

علیرضا دبیر افزود: باید برای حذف نشدن کشتی کارگروهی تشکیل شود که با مسئولین کمیته ملی المپیک مانند شیخ احمد ارتباط نزدیک داشته باشیم تا با جمع آوری آراي مثبت مانع حذف کشتی از المپیک شویم این لابی سنگین و اثرگذار باید از طریق رسانه، فضای مجازی انجام شود تا با فشار مردم کمیته ملی المپیک از تصمیم خود صرف نظر کند.

نماینده شورای شهر استان تهران ادامه داد: کشتی هویت المپیک است و از المپیک باستان، این رشته در این رقابت ها وجود داشت، مثلا در شهر تهران ما سعی کردیم خانه شهدایی همچون بهشتی و چمران را به موزه تبدیل کنیم از این رو کشتی نیز هویت المپیک پيدا کرد و باید این هویت زنده نگه داشته شود تا از بین نرود نه اینکه کشتی را از المپیک حذف کنند.

دبیر در پاسخ به سعی کمیته المپیک با این طرح برای پایین آوردن اوزان کشتی گفت: ابتدا کشتی 10 وزن داشت سپس 8 و در نهايت به 7 وزن تبدیل شد و دیگر کشتی کشش ندارد که پایین تر از این بیاید چون کشتی گیران در این مدت کوتاه نمی توانند وزن های خود را تغيير دهند.

وی در مورد کشورهای موافق کشتی در المپیک تأکید کرد: تنها ایران مخالف حذف کشتی نیست بلکه کشورهایی همچون روسیه، ترکیه، آمریکا، ژاپن، کره جنوبی و شمالی، آذربایجان و ازبکستان نيز مخالف حذف کشتي هستند و حق رأي بالايي در مجمع انتخابات جهاني کشتي دارند و باید تا شهریور 92 تلاش کرد که کشتی از المپیک حذف نشود.

طالقانی: براي گرفتن حقم به کميته ملي المپيک مي روم

محمدرضا طالقانی افزود: در مورد حذف کشتی از المپیک باید با محمد علی آبادی صحبت کنیم، من به اندازه کافی ناراحتی دارم، باید خودم را جوری تخلیه کنم و اعتراض خود را به گوش کمیته ملی المپیک برسانم.

رئیس اسبق فدراسیون کشتی و رئیس فعلی فدراسیون ورزش زورخانه ای و پهلوانی تصريح کرد: روز 11 اسفند با به دست گرفتن پلاکاردی به مقر کمیته ملی المپیک مي روم و به عنوان یک قهرمان کشتی المپیک در این پلاکارد می خواهم حق مرا به من بازگردانند.


محمد علی آبادی: حریفان کشتی برای حضور در المپیک قدر هستند


محمد علی آبادی افزود: برای المپیک آینده باید ورزشی پرطرفدار و جذاب به المپیک ارائه شود که کشتي در این راه برای ماندن در ورزشهای المپیک راه سختی را در پیش دارد باید از 8 رشته یک رشته در المپیک بماند. از این رو با مسئولان جهانی المپیک مکاتباتی انجام خواهیم داد که کشتی در المپیک باقی بماند.

رئیس کمیته ملی المپیک ایران ادامه داد: مردم بايد براي ماندن کشتي در المپيک اعتراضات موجهي داشته باشند و این اعتراضات باید به گونه ای باشد که از محدوده اخلاق هیچ گاه خارج نشوند و با فرهنگ انقلابی و اسلامی خود نسبت به حذف کشتی از المپیک ابراز احساسات کنند.

علی آبادی تأکید کرد: کشتی یک ورزش اصیل برای کشورمان است و عمیقا در بین مردم ریشه دارد. کشتی در مراسم و جشن های ملی در کنار مردم بوده و فراتر از ورزش قهرمانی است.

وی تصريح کرد: باید تمام دست اندرکاران ورزش از جمله وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک، فدراسیون کشتی، قهرمانان، مربیان کشتی و رسانه هاي نوشتاری و دیداری راهکار مناسبی برای مقابله با حذف کشتی انجام بدهيم.

علی آبادی خاطرنشان کرد: هفته آینده تهران میزبان جام جهانی کشتی خواهد بود که دوستداران و مسئولان کشتی در این مسابقات جمع خواهند شد و بايد طبق چارچوب های بین المللی در مورد حذف کشتی از المپیک چاره ای اندیشیده شود./مح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۰:۴۲ ۲۷ بهمن ۱۳۹۱
من نمی خاهم کشتی ازالمپیک حذف شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۸ ۲۶ بهمن ۱۳۹۱
المپيک +کشتي = جذاب
المپيک- کشتي = قرص خواب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۲۶ بهمن ۱۳۹۱
اين ره که اينا ميرن به ترکستانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۰ ۲۶ بهمن ۱۳۹۱
حذف کشتي از الپيک هم مثل تحريم ايرانه جواب نميده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۶ ۲۶ بهمن ۱۳۹۱
همه مشکل ما همینه که الان چند وقته که مدیر خوبی رشته اول کشور و مدیریت نمی کنه و دریغ از اهمیت وزارت ورزش به این مسئله!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۱ ۲۶ بهمن ۱۳۹۱
رايزني کنيد اين اتفاق نا ميمون نيوفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۲۶ بهمن ۱۳۹۱
اينا همه سياسي بازي براي اينکه مي دونن تا ايران هست بايد رو مقاهاي دوم و سوم کشتي حساب کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۰ ۲۶ بهمن ۱۳۹۱
ايران و روسيه نبايد بذارن بابا به فيلا فشار بياريد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۲۶ بهمن ۱۳۹۱
اعتراض اعتراض اعتراض تا بوده المپيک بوده و کشتي
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۵ ۲۶ بهمن ۱۳۹۱
تا شما جلسه بازي کنيد حذف شده رقته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۶ ۲۶ بهمن ۱۳۹۱
ما نمی خاهیم کشتی از المپیک حذف شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۶ ۲۶ بهمن ۱۳۹۱
بيچاره ها از ترس ايران چه ميکنن(به قول عادل فوتبالي)راستي کاش کشتي هم نود داشت!!!کاش داشت؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۵ ۲۶ بهمن ۱۳۹۱
کشتی ورزش کهنی است و باید در المپیک حضور داشته باشد. هر کاری لازم است باید برای حضور این رشته در المپیک انجام شود.
Kazakhstan
یحیی دهقان
۲۰:۲۰ ۲۶ بهمن ۱۳۹۱
سلام خداکنه که کشتی ازالمپیک حذف نشه
چون دلخوشی مامردم ایران به این ورزش است
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۰۹ ۲۶ بهمن ۱۳۹۱
امیدوارم کشتی از المپیک حذف نشود
آخرین اخبار