برگزاري نمايشگاه آثار شخصي هرود ، پادشاه باستاني در سرزمين هاي اشغالي با اعتراض فلسطيني ها روبرو شده است.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني اسکاي نيوز ، به تازگي آثاري از وسائل شخصي و آثار به جا مانده از هرود بزرگ، پادشاه باستاني در اسرائيل برگزار شده است.
هرود، همان پادشاهي است که به گفته کتاب مقدس، دستور کشتار بي گناهان را صادر مي کرد و نمايشگاهي که به نام وي برگزار شده است، با اعتراض فلسطيني ها روبرو شده است زيرا آنان باور دارند بخشي از آنچه که در اين نمايشگاه عرضه شده است، آثاري هستند که از سرزمين هاي فلسطيني ربوده شده اند.
به باور مسيحيان، هرود دستور قتل حضرت عيسي در زمان نوزادي اش را داده بود و بسياري از مورخان وي را ديوانه اي مي دانند که حتي اعضاي خانواده اش را نيز به قتل رساند. با اين حال، اسرائيلي ها از وي به عنوان فردي ياد مي کنند که بزرگترين کنيسه تاريخ يهوديت را درست کرده است. از اين رو اسرائيلي ها اولين نمايشگاه مربوط به زندگي خصوصي اين پادشاه باستاني، موسوم به نمايشگاه هرود بزرگ را برگزار کرده اند.
بيش از دويست و پنجاه اثر باستاني که در چهل سال اخير در محل دفن هرود کشف شده اند، به نمايش گذاشته شده است.
در اين نمايشگاه، سه چيز به صورت خاص خود نمايي مي کنند؛ تابوت سنگي هرود، وان شخصي پادشاه و جام سنگي که به نظر مي رسد هديه امپراتوري روم باشد.
باستان شناسان اميدوارند اين آثار، تازه هاي بيشتري را درباره معماري و امور سياسي بيشتري درباره دوران اين پادشاه در اختيارشان قرار دهد. با اين حال فلسطيني ها مي گويد بسياري از اين آثار که در نمايشگاه عرضه شده است، آثاري هستند که از سرزمين هاي آنان به صورت غير قانوني حفاري و برداشته شده اند. مقامات فلسطيني مي گويند اين آثار بدون اجازه و رضايت آنان از اين سرزمين ها برداشته شده است.
رولا معايه وزير گردشگري و حفظ آثار باستاني دولت خودگردان فلسطين مي گويد در گوشه و کنار سرزمين هاي فلسطيني، آثاري هستند که متعلق به مردم فلسطين هستند. بسياري از اين مناطق در اختيار اسرائيلي ها هستند و امکان دسترسي براي ما وجود ندارد. هر گونه حفاري در سرزمين هاي اشغالي برخلاف قانون است ولي اسرائيل اين کار را انجام مي دهد. حتي اگر خود آنان اقدام به حفاري نکنند، اجازه چنين کاري را به ما نمي دهند. آنان از قدرت خود به عنوان قدرت اشغالگر استفاده مي کنند.
با اين حال، مقامات موزه اسرائيل مي گويند بر اساس قوانين بين الملل، از آثار باستاني حمايت مي کنند و بعد از برگزار نمايشگاه، به محل مناسب خود بازگردانده مي شوند.







اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار