مديرعامل فولاد خوزستان گفت: با برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده سعي مي‌شود در سال 91 به 34 ميليون تن توليد فولاد دست يابيم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛ عبدالمجيد شريفي در اختتاميه پنجمين كنفرانس نيروگاه‌هاي برق كه روز گذشته، 25 بهمن‌ماه برگزارشد، اظهاركرد: براي رسيدن به اين امر، 4 هزار و 900 مگاوات به مصارف برق فولادسازي اضافه خواهد شد؛ سال‌گذشته نيز توليد كل فولاد جهان 1.5 ميليارد تن بود كه ايران رتبه 19 توليد فولاد دنيا را كسب كرد.

وي افزود: بحث بومي‌سازي يكي از مسائل فرآروي صنعت فولاد است؛ همچنين اقتصاد مقاومتي يكي از حوزه‌هايي است كه ما را مقاوم مي‌كند كه براي اين منظور به بومي‌سازي و ايجاد اعتماد به نفس داخلي نياز داريم.

مديرعامل فولاد خوزستان تصريح‌كرد: هم‌اكنون نمونه كوچكي از بومي‌سازي در صنعت فولاد انجام شده و اميد است با تلاش‌هاي بيشتر در آ‌ينده افزايش يابد. همچنين اگر استانداردسازي در صنايع قوي شود، پايداري در آن صنعت را درپي دارد كه اين استانداردسازي بايد متكي به استانداردهاي بين‌المللي باشد.

از سوي ديگر كريم آرمات، مديرعامل شركت مخابرات خوزستان نيز در اين مراسم اظهاركرد: موضوع اطلاعات براي سازمان‌هاي توليدي از اهميت ويژه‌اي برخوردار است و آخرين بررسي‌ها نشان مي‌دهد استراتژي رقابتي مبتني بر بازار به تدريج در حال گذر است و چشم‌انداز استراتژيك رقابتي مبتني بر منابع خواهد بود.

وي افزود: ما هم‌اكنون با استفاده از تكنولوژي فيبرنوري با اجراي بيش از 6 هزار كيلومتر فيبرنوري امكان استفاده مشتركان را در جهت ارتباط شهري و بين‌شهري فراهم كرده‌ايم كه در اين خصوص شركت برق نيز مي‌تواند به موازات شركت مخابرات در ارايه خدمت گام بر دارد.

مديرعامل شركت مخابرات تصريح‌كرد: فناوري اطلاعات امروزه مي‌تواند بهره‌برداري بهتري از منابع را به‌دنبال داشته باشد.

همچنين سيدعليرضا موسوي، سرپرست نيروگاه رامين اهواز در اين مراسم عنوان‌كرد: نيروگاه‌ رامين با يك هزار و 850 مگاوات ظرفيت وظيفه تامين حدود 45 درصد برق استان و 7 درصد از شبكه سراسري را برعهده دارد؛ همچنين در سال‌هاي اخير با تمركز بر مقوله ساخت داخلي و توان علمي كشور توانسته بيش از 41 هزار و 400 قطعه مربوط به صنعت برق را توليد كند.

وي افزود: حضور در بازار برق طي سال‌هاي گذشته تجربه گران‌بهايي در بازار رقابتي اين صنعت را به‌دنبال داشته است كه با ظهور پديده اقتصاد و بورس انرژي، منابع انساني و تجهيزات بايد با دقت و كارايي بيشتري مورد توجه قرار گيرند. توسعه ساخت داخل، راهبرد عملي شده اقتصاد مقاومتي و شكستن تحريم‌ها در حوزه صنعت است.

 در حاشيه اين مراسم همچنين مديرعامل شركت فولاد خوزستان از برگزاري سمپوزيوم فولاد به ميزباني اين شركت و انجمن فولاد كشور خبر داد و عنوان‌كرد: اين سمپوزيوم در يكم و دوم اسفندماه برگزار مي‌شود و هم‌اكنون تمام تداركات و مقدمات اجراي آن فراهم شده تا بتوان به بهترين نحو اين سمپوزيوم را برگزار كرد و قرار است در آن از همه متخصصان و دست‌اندركاران مربوط به صنايع فولاد دعوت شود./س
برچسب ها: تحقق ، فولاد ، برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.