رئیس کنگره بین‌الملل ایمنی جاده‌ها با بیان این که ایران کمک رسان بشر برای تعالی و کمال انسانی است گفت: هدف از برگزاری کنگره ایمنی جاده ها هم اندیشی و ارائه راهکار برای کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای وهمچنین ایمن سازی جاده ها و خودروها در جمهوری اسلامی و منطقه است.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومی بیمارستان فوق تخصصی رضوی، سعید عبدالحسینی در مراسم افتتاحیه دومین کنگره بینالمللی ایمنی جادهها اظهار کرد: تولیت آستان قدس رضوی همواره بستر ساز تجمیع ایدهها و اندیشههای علمی ملل مختلف بوده است.

وی افزود: در سالهای اخیر بیش از 70 همایش بینالمللی علمی در رشتههای مختلف در بیمارستان فوق تخصصی رضوی برگزار شده که اگر چه از نظر اقتصادی سودآوری نداشته اما دستاوردهای علمی خوب و کارآمدی در سطح منطقه و بینالملل داشته است.

عبدالحسینی با بیان اینکه بررسی علمی و ارائه راهکار عملی برای عموم مردم در رأس اهداف برگزاری کنگرههای بیمارستان رضوی است، خاطرنشان کرد: باید با برگزاری کنگرههای علمی راه ورود برای تعامل و مشارکتهای فکری را تسهیل کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به آمار بالای تصادفات و مرگ و جرحهای ناشی از آن، در سالهای اخیر با همت و برنامه ریزی های نیروی انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی شاهد کاهش تلفات جادهای هستیم.

رئیس کنگره بینالمللی ایمنی جادهها با اشاره به اینکه ایمنی جادهها مشارکت جمعی و کار تیمی را میطلبد، گفت: اساس برگزاری این کنگره ایجاد باورمندی برای کمک و تعالی بشریت و تقویت روحیه کار جمعی است.

عبدالحسینی تاکید کرد: در برگزاری کنگره ایمنی جادهها گامی فراتر گذاشته و به مشارکت با ملل مختلف و مدیران ارشد سازمان جهانی بهداشت پرداختهایم.

رئیس بیمارستان فوق تخصصی رضوی با ابراز خرسندی از تعامل بیمارستان رضوی با سازمان جهانی بهداشت گفت: در دو سال اخیر این روابط به شکل چشمگیری تقویت شده و امروز شاهد آن هستیم که بیمارستان فوق تخصصی رضوی مشهد به عنوان پایلوت ایمنی جادهها آغاز به کار کرده است.

وی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران با فکر و ایدههای اسلامی که نشأت گرفته از آمیزه های دینی و منویات رهبری است به شکل حقیقی و منطقی در زمانی که مدعیان حقوق بشر با رفتار متناقض گونه خود حقوق عرفانی را پایمال می‌کنند، کمک رسان بشر برای تعالی و کمال انسانی است.

عبدالحسینی کنگره بینالمللی ایمنی جادهها را نگاه کلان برای ایثار و کمک به بشریت با پرچمداری آستان قدس رضوی و جمهوری اسلامی ایران توصیف کرد و ادامه داد: تصادفات یکی از آلام بشر صنعتی است و امروز در این جهان صنعتی باید از مسیر درست، آلام بشر مرتفع و امنیت و رفاه را ارزانی انسانها کرد.

رئیس کنگره بینالمللی ایمنی جادهها یادآور شد: هدف از برگزاری این کنگره هم اندیشی و ارائه راهکار برای کاهش تصادفات و تلفات جادهای وهمچنین ایمن سازی جاده ها و خودروها در جمهوری اسلامی و منطقه است.

گفتنی است : دومین کنگره بینالمللی ایمنی جادهها در محل بیمارستان فوق تخصصی رضوی در 25 و 26 بهمن ماه سال جاری در حال برگزاری است./س


برچسب ها: ایران ، کمک ، رسان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.