مدیرکل سابق بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان از شناسایی 2 هزار نقطه یادمانی در این استان خبر داد و گفت: چهار یادمان نیز در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  سنندج، مهاجر گفت: اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان در سال 71 همزمان با چهار استان دیگر کشور فعالیت خود را آغاز کرد.
وی افزود: شناسایی نقاط یادمانی، احداث یادمان‌ها، حوزه ادبیات دفاع مقدس و بحث راهیان‌نور از جمله حوزه‌های فعالیتی اداره‌کل حفظ آثار استان کردستان است.
وی به ساخت و تکمیل مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس در زیربنای 3 هزار مترمربع و در فضای 2 هکتار را از جمله اقدامات این اداره‌کل در سطح استان عنوان و ساخت یادمان شهید بارنامه، مسجد شهدا و یادمان عملیات والفجر 4 در شهرستان مریوان را از دیگر اقدامات بنیاد در حوزه مهندسی در سطح استان ذکر کرد.
مدیرکل سابق حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان خاطرنشان کرد: بیمارستان صحرایی شهید ابوعمار با تلاش این اداره‌کل بازسازی و برای اسکان راهیان‌نور مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.
به گفته مهاجر، احداث یادمان قدمگاه مقام‌معظم رهبری در قالب یک مجتمع فرهنگی در دزلی، ساخت یادمان شهدای شیمیایی سروآباد و ساخت یادمان شهدای 15 خرداد بانه از دیگر اقدامات انجام شده توسط این اداره‌کل در سطح استان بوده است.
وی تصریح کرد: یادمان شهدای بانه در حال حاضر با پیشرفت فیزیکی 70 درصد در حال انجام است که امید است ظرفیت مناسبی برای زنده‌نگهداشتن یاد و خاطره 590 شهید مظلوم این نقطه یادمانی در استان باشد./س
برچسب ها: ثبت ، یادمان ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.