مجری طرح برچسب اصالت کالاهای سلامت محور وزارت بهداشت از الصاق برچسب اصالت مکملهای دارویی و فراورده های آرایشی و بهداشتی در کمتر از ۳ روز خبر داد و تاکید کرد: بمناسبت ایام الله دهه فجر از این پس الصاق برچسب اصالت مکملهای دارویی و فراورده های آرایشی و بهداشتی و همچنین مواد غذایی وارداتی در کمتر از ۳ روز انجام می پذیرد

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛مهندس سیدعلی رضا هاشمی ظهارداشت: اقلام سلامت محور شامل کالاهای دارویی، تجهیزات و ملزومات پزشکی، فرآورده های آرایشی و بهداشتی، مکملهای دارویی و غذایی، مواد خوراکی و آشامیدنی بدلیل کوچک بودن ،مستعد قاچاق و تقلب هستند ومسلما قاچاق چنین کالاهایی که با سلامت افراد ارتباط مستقیم دارد تهدیدی جدی برای افراد جامعه تلقی می شود.


وی با اشاره اجرای طرح الصاق برچسب اصالت بر روی محصولات بهداشتی و آرایشی و مکملهای دارویی و غذایی، افزود: با برنامه ریزی های صورت گرفته در طول یک سال گذشته که این طرح عملیاتی شده ، تمامی مراحل ثبت نام شرکتها و کالاها به شکل آنلاین انجام می شود و نیازی به حضور کاربران ندارد.

مجری طرح برچسب اصالت و مدیرعامل شرکت دانا مد پارس گفت: در شرایط فعلی هدف سرعت بخشیدن به روند تحویل دارو و تمامی کالاهای مرتبط به دست مصرف کننده و کمک به وارد کنندگان جهت گردش کار است و با این مهم، می خواهیم ثابت کنیم که نه تنها اصالت کالا روند واردات و تامین دارو و مکملهای دارویی را کند نمی کند بلکه در عین سرعت، باعث جلوگیری از ورود کالاهای نامرغوب غیر اصل می شود.

به گفته هاشمی، برچسبهای استفاده شده در سامانه مرکزی بررسی اصالت کالا "سمباک" که سامانه ای منحصر بفرد است از شناسه های اتفاقی ردیابی اصالت کالا یا "شاراک" از یک سو و دیتاماتریکس در کنار برچسبهای pvc لایه شونده امنیتی بهره می گیرد.

شاراک، کد ۱۶ رقمی تماما تصادفی ـ بدون لگوریتم برگشت پذیر است که ۷۰۰۰ سال برای یک ربات باهوش مصنوعی بسیار بالا طول خواهد کشید تا یک کد مشابه بسازد.

وی تاکید کرد: مردم باید توجه داشته باشند، اگر محصولی برچسب اصالت نداشته باشد از خرید آن محصول خودداری کنند. این امر موجب می شود تا یک مبارزه مردمی با پدیده قاچاق مواد آرایشی و دارویی صورت گیرد. و در صورت نیاز می توانند با شماره تلفن ۸۸۰۳۳۸۰۳ و ۶۶۷۸۶۰۷۶ تماس بگیرند.

برچسب ها: برچسب ، کالا ، اصالت ، دانا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار