عضو هيئت رئيسه مجلس با بيان اينكه ظاهرا دولت بنا دارد لايحه بودجه را در اسفندماه به مجلس تحويل دهد، گفت: تكليف لايحه بودجه سال 92 تا پايان اسفند معين مي‌شود.

حجت‌الاسلام حسين سبحاني‌نيا نماينده مردم نيشابور و فيروزه در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به ديركرد 68 روزه دولت در ارائه لايحه بودجه سنواتي سال 92 كل كشور گفت: با وجود تاخير طولاني مدتي كه دولت براي ارائه لايحه بودجه به مجلس داشته، در زمان باقي مانده تا پايان سال حتي اگر دولت بودجه را تحويل دهد، مجلس نمي‌تواند لايحه را در اين مدت بررسي و تصويب كند.

وي در ادامه افزود: دولت بايد لايحه بودجه دو دوازدهمي را به مجلس ارائه كند تا بودجه دستگاههاي اجرايي حداقل براي دو ماه ابتدايي سال مشخص شود كه در غير اين‌صورت مجلس بر اساس بودجه سال 90 و يا 91 تنخواه تصويب خواهد كرد.

سبحاني‌نيا همچنين تصريح كرد: بر اساس قانون  دولت موظف است لايحه بودجه سنواتي يا لايحه بودجه دو دوازدهمي را تقديم مجلس كند تا پس از تصويب در اختيار دستگاه‌هاي اجرايي قرار بگيرد اما در هر حال مجلس تا پايان اسفندماه و پيش از پايان سال تكليف بودجه را مشخص مي‌كند.

شايان ذكر است بر اساس قانون قوه مجريه موظف است لايحه بودجه سنواتي كشور را تا نيمه آذر هر سال براي بررسي و تصويب به مجلس ارائه كند و اين در حاليست كه تا كنون و با گذشت 68 روز از اين زمان هنوز دولت لايحه را به مجلس ارائه نكرده است.
انتهاي پيام/
برچسب ها: بودجه ، مجلس ، تنخواه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار