مسئولان قضايي ليبي اعلام کردند به زودي به طور رسمي به حکم ديوان کيفري بين المللي براي تحويل دادن عبدالله سنوسي رئيس سرويس اطلاعاتي رژيم سابق به اين دادگاه اعتراض مي کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري البشير ؛ احمد جهني وکيل مدافع ليبيايي که به نوعي رابط ميان دولت ليبي و ديوان کيفري بين المللي به شمار مي آيد با  بيان اينکه طرابلس توانايي محاکمه سنوسي را دارد، تاکيد کرد :‌ طرابلس همچنان محاکمه سنوسي را حق خود مي داند .

وي افزود:‌ پس از حکم دادگاه بين المللي براي تحويل گرفتن سنوسي از طرابلس تمامي مراحل قانوني را طي کرديم و اعتراض خود به اين حکم را تنظيم و آماده نموديم در نتيجه با تصميم به استئناف حکم صادره مي خواهيم اثبات کنيم که ليبي کنوني به بخشي از جامعه بين المللي تبديل شده است و با ليبي گذشته متفاوت است.

جهني ادامه داد:‌ خواسته سنوسي اين است که در ديوان بين المللي کيفري محاکمه شود اما او هنوز با «بن امرسون» وکيل انگليسي خود ديدار نکرده است . قضات دادگاه بين المللي هفته گذشته از طرابلس خواستند سنوسي را به اين دادگاه تحويل و اجازه دهد او با وکلايش ديدار کند.

با توجه به اينکه ديوان کيفري بين المللي حق ارجاع پرونده به شوراي امنيت سازمان ملل متحد را دارد در نتيجه قضات اين دادگاه طرابلس را تهديد کردند در صورت ادامه بازداشت سنوسي در ليبي واکنش مقتضي را انجام خواهند داد.ديوان کيفري بين المللي عبدالله سنوسي را به اتهام دست داشتن در کشتار انقلابيون در انتفاضه سال 2011 تحت پيگرد قرار داده است.



                               آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: لیبی ، سنوسی ، کیفری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار