برگزاری مراسم افتتاحیه نخستین دوره مسابقات قرآنی تسنیم چهارشنبه 25 بهمن، به طور مستقیم از شبکه رادیویی قرآن پخش می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی رادیو قرآن، مراسم افتتاحیه نخستین دوره مسابقات قرآنی تسنیم از ساعت 19 تا 21 روز چهارشنبه 25 بهمن، با حضور مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و سایر مسئولان فرهنگی و قرآنی کشور در سالن اجتماعات حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار خواهد شد و این برنامه به طور مستقیم برروی موج اف ام ردیف 100مگاهرتز بر روی آنتن شبکه رادیویی قرآن می رود.
شایان ذکراست ؛ مسابقات قرآنی تسنیم امسال برای نخستین‌بار در سطح کارمندان و مدیران دستگاه‌های فرهنگی کشور برگزار خواهد شد، پس از برگزاری مراسم افتتاحیه این جشنواره، 135 نفر از برگزیدگان استانی که در مرحله کشوری نخستین دوره مسابقات قرآنی تسنیم حضور دارند از صبح روز پنج‌شنبه 26 بهمن با هم به رقابت خواهند پرداخت.
رشته مفاهیم این دوره از مسابقات ویژه بانوان با محوریت سوره نوربرگزار شده  و محور در نظر گرفته شده برای مسابقات مفاهیم آقایان نیز سوره انفال اعلام شده است و مسابقات حفظ نیز در حفظ یک جزء، 5 جزء، 10 جزء، 20 جزء و کل قرآن کریم برگزار می‌شود.
قرائت، تحقیق و ترتیل از دیگر رشته‌های در نظر گرفته شده برای نخستین دوره مسابقات قرآنی تسنیم است، برای برگزاری این مسابقات، چهار کمیته از جمله کمیته فنی، کمیته اجرایی و اطلاع‌رسانی، کمیته پشتیبانی و کمیته ارزیابی و نظارت تشکیل شده است.
رقابت‌های متسابقان در این دوره از مسابقات قرآنی تسنیم که از صبح روز پنج‌شنبه 26 بهمن‌ماه آغاز خواهد شد، تا ظهر همان روز ادامه پیدا می‌کند و با پایان یافتن رقابت‌ها، کارگا‌ه‌های آموزشی برای مدیران سازمان‌ها و دستگاه‌های حاضر در مسابقات برگزار خواهد شد.
ویژگی شاخص نخستین دوره مسابقات قرآنی تسنیم را شرکت مسئولان و مدیران دستگاه‌های فرهنگی کشور، معاونان و مدیران ادارات استان‌ها و شهرستان‌ها است و در مجموع 25 دستگاه فرهنگی در مراحل شهرستانی و استانی این دوره از مسابقات حضور داشته‌اند که بیشترین آمار شرکت‌کنندگان با هزار و 241 نفر مربوط به سازمان دارالقرآن‌الکریم، 559 نفر مربوط به سازمان اوقاف و امور خیریه و 423 نفر مربوط به بنیاد شهید و امور ایثارگران است.
گفتني است؛ مراسم اختتامیه نخستین دوره مسابقات قرآنی تسنیم نیز پنج‌شنبه 26 بهمن در سالن اجتماعات حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار خواهد شد که همزمان با برگزاری این مراسم، همایش تکریم چهره‌های قرآنی به منظور  و گروه اطلاع رسانی و امور مجازی رادیو قرآن این برنامه را به طور مستقیم تقدیم شنوندگان  خواهد کرد./ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.