معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد كشاورزی استان چهارمحال و بختیاری، از نظارت كارشناسان كشاورزی بر كشت و تولید محصولات باغی و زراعی در 30 هزار هكتار از اراضی كشاورزی استان چهارمحال و بختیاری، بر اساس برنامه سالم سازی كشت در سال زراعی جاری خبر داد.

حمیدرضا دانش، برنامه ریزی در زمینه سالم سازی 25 درصد تولیدات كشاورزی، بر اساس برنامه پنجم توسعه را از اهداف اجرای این طرح عنوان كرد.
وی اظهارداشت: براساس این طرح، 70 كارشناس كشاورزی از اسفندماه امسال تا پایان فصل برداشت بر نحوه تولید محصولات سبزی و صیفی، محصولات گلخانه ای و هلو و انگور نظارت می كنند.
دانش، اعتبارمورد نیاز برای اجرای این طرح را دو میلیارد و 500 میلیون ریال عنوان كرد و گفت: پس از برداشت محصولات، نمونه برداری از مقدار سموم باقی مانده به عمل می آید و در صورتی كه از حد مجاز بیشتر نباشد برای دریافت علامت استاندارد به اداره كل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان چهارمحال و بختیاری معرفی می شود.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادكشاورزی استان چهارمحال و بختیاری تصریح كرد: تولید كنندگان محصولات سالم در این طرح، با دریافت پروانه استاندارد تشویقی، می توانند محصولات خود را به عنوان محصول سالم با قیمت بالاتری در بازار به فروش برسانند.
وی، در ارتباط با شرایط لازم برای نظارت كارشناسان بر تولید این محصولات افزود: تولیدكنندگان متقاضی، می توانند از طریق قرارداد با كیلینیك های گیاه پزشكی برای اجرای این طرح اعلام آمادگی كنند. /س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.