عضو كمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، از تصویب موادی از طرح معافیت مسكن مهر از پرداخت مالیات در نشست اخیر این كمیسیون خبر داد.

مجید جلیل سرقلعه گفت: طرح معافیت مسكن مهر، از پرداخت مالیات ماده 104 قانون مالیات های مستقیم با هدف معافیت مالیاتی صاحبان مسكن مهر و اقشار كم درآمد از سوی جمعی از نمایندگان مجلس ارائه شده بود كه موادی از این طرح در كمیسیون عمران مجلس به تصویب رسید.
وی تصریح كرد: نظرات كارشناسی اعضای كمیسیون عمران در خصوص این طرح در نشست كمیسیون، بررسی و تصویب شد.
جلیل افزود: پیش از تصویب این قانون، قراردادهای چهارجانبه كه بین دولت، پیمانكار، تعاونی های مسكن و مردم بسته می شد، مشمول هفت درصد مالیات تكلیفی موضوع ماده 104 قانون مالیات های مستقیم بود كه با تصویب اعضای كمیسیون، این قراردادها از پرداخت مالیات معاف می شود.
نماینده مردم شهرستان لردگان در مجلس شورای اسلامی گفت: سازندگان مسكن مهر كه در قالب تفاهم نامه سه جانبه مسكن مهر و قرارداد با تعاونی های مسكن مهر درچارچوب تفاهم نامه مذكور اقدام به ساخت مسكن مهر می كنند، مشمول مالیات تكلیفی موضوع ماده 104 نیستند، ولی پرداخت های مشمول مالیات تكلیفی كه از طرف شركت های سازنده بـه سـایر اشـخاص پـرداخت می شود، مشمول مالیات تكلیفی است.
وی تصریح كرد: امید است، با بررسی و تصویب نهایی این طرح در صحن علنی مجلس و تصویب آن از سوی شورای نگهبان، قیمت تمام شده مسكن مهر، كاهش یابد.
جلیل، كلیات طرح معافیت مسكن مهر از مالیات ماده 104 قانون مالیات های مستقیم را اول بهمن ماه بررسی و تصویب كرده بود./س
برچسب ها: معافیت ، مالیات ، مسکن ، مهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.