ایستگاه مطالعه استانداری چهارمحال و بختیاری با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری رونمایی شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری ظهر امروز در مراسم رونمایی از ایستگاه مطالعه استانداری اظهار داشت: طرح ایستگاه مطالعه یکی از برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برای عمومی کردن و ارتقای سرانه مطالعه مفید در سطح جامعه است.

علی صادقی افزود: برپایی ایستگاه‌های مطالعه در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری است و در تمامی کشور اجرا می‌شود.

وی با اشاره به برخی از مزیت‌های برپایی این ایستگاه مطالعاتی گفت: هر فردی می‌تواند با هر مراجعه به ایستگاه، یکی از کتاب‌های مورد علاقه خود را انتخاب و در محل ایستگاه و یا هر محل دیگری مطالعه کرده و حداکثر کتاب را پس از 15 روز به هر یک از ایستگاه‌های مطالعه سراسر کشور و یا یکی از کتابخانه‌های عمومی باز گردانند.

صادقی با بیان این‌که تاریخ نشان می‎دهد که ایرانیان از دیر باز به کتابخانه‌ها اهمیت می‎دادند، یادآور شد: کتابخانه‌ها در توسعه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی جامعه و حفظ و پیشبرد آموزش رسمی و فردی و مطالعه در هنگام فراغت نقش چشمگیری داشته‌اند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به نقش خانواده در بهره‌گیری از کتابخانه بیان داشت: تحقیقات نشان داده است که محیط خانواده در ایجاد علاقه و عادت به مطالعه نقش اساسی دارد، اگر پدران و مادران به مطالعه علاقه مند باشند فرزندان آنان نیز با کتاب بیشتر و بهتر آشنا می‌شوند و به مطالعه آن عادت می‌کنند.

وی با اشاره به برنامه‌های نهادینه سازی بستر مطالعه در جامعه اظهار داشت: توسعه و تجهیز کتابخانه مدارس از طریق خرید انواع کتب جدید علمی، تاریخی، ادبی، اشتراک انواع مجلات، روزنامه، اختصاص ساعت مطالعه و پژوهش در کتابخانه برای دانش‌آموزان در برنامه هفتگی مدارس و برگزاری مسابقات کتابخوانی در مدارس و تشویق و تقدیر از دانش آموزان فعال در این زمینه از جمله این راهکارها محسوب می‎شود.
برچسب ها: ایستگاه ، مطالعه ، کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.