مدیرکل گمرکات استان خوزستان گفت: واردات کالا از گمرکات خوزستان نسبت به میزان صادرات همچنان روند صعودی دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ عباس علیدادی اظهار کرد: در 10ماهه اول امسال 8 میلیون و 900 هزار تن کالا به ارزش 39 هزار و 409 میلیارد ریال معادل 3 میلیارد و 214 میلیون دلار از گمرکات استان به خارج از کشور صادر شده است.
وی با بیان اینکه این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ازنظر وزنی دو درصد و از نظر ارزشی 15 درصد کاهش دارد، افزود: این در حالی است که واردات گمرکات استان از نظر وزنی46 درصد و به لحاظ ارزشی 61 درصد افزایش نشان می دهد.
 
علیدادی  تصریح کرد: در 10ماهه اول امسال 13میلیون و 897 هزارتن کالا به ارزش 115هزار و 944 میلیارد ریال معادل 9 میلیارد و 457 میلیون دلار کالا از طریق گمرکات خوزستان به کشور وارد شده است.
 
وی متوسط قیمت یک تن کالای صادراتی استان  در ده ماهه91 را بالغ  بر 361 دلار عنوان کرد و گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته24 درصد کاهش داشته است.
 
ناظرگمرکات خوزستان افزود:  علت کاهش متوسط قیمت یک تن کالای صادراتی بعلت کاهش صادرات از نظر ارزشی نسبت به سال قبل است.
 
وی با بیان اینکه این موضوع بدلیل افزایش میانگین نرخ دلار  نسبت به سال قبل است، گفت: این نرخ در 10 ماهه سال91در حدود  12هزار و 260 ریال و در9 ماهه سال گذشته   10هزار و 734 ریال بوده است.
 
علیدادی عمده صادرات استان را به کشورهای عراق، کویت، امارات، ژاپن، هند، ترکیه، اسپانیا و قطر عنوان کرد و افزود: گروه پتروشیمی بیشترین کالاهای صادراتی از گمرکات استان هستند.
 
وی همچنین عمده کالاهای وارداتی به کشور را شامل ذرت، آهن‌آلات، گندم، شکر، برنج‌، جو و لوازم صنعتی برقی برشمرد و گفت: این کالاها از کشورهای چین، امارات، برزیل، آرژانتین، هند، ترکیه، مجارستان، ایتالیا و فرانسه به کشور وارد می شود.
 
مدیرکل گمرکات خوزستان با اشاره به رشد درآمدهای گمرکات استان، گفت: میزان درآمدهای این اداره‌ کل در 10 ‌ماهه امسال بیش از نه  ‌هزار و 103 میلیارد ریال بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال‌ گذشته با رشد 22 درصد همراه بوده‌ است./س


برچسب ها: واردات ، گمرکات ، پیشتاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.