پروژه ان جی ال سیری به عنوان یکی از پروژه های مهرماندگار شرکت نفت فلات قاره ایران فردا (پنج شنبه 26 بهمن) با حضور رئیس جمهوری به بهره برداری رسمی می رسد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، هدف اصلی از اجرای پروژه ان جی ال سیری، استحصال میعانات گازی و جمع آوری گازهای همراه نفت در این منطقه است؛ افزون بر این، درآمدزایی، جلوگیری از آلودگی محیط زیست، ایجاد فرصت های شغلی و بهره برداری بهینه از منابع انرژی نیز از دیگر اهداف این پروژه است.
ظرفیت این طرح جمع آوری روزانه 143 میلیون فوت مکعب گاز است و محصولات تولیدی آن شامل پروپان، بوتان، پنتان و نزدیک به 13 هزار و 650 بشکه میعانات گازی در روز می شود.
طرح ان جی ال سیری علاوه بر کارخانه فرآیندی، شامل چهار طرح اجرای خط لوله زیردریایی سیری به کیش و قشم، ایستگاه تقویت فشار جزیره کیش، گازرسانی به نیروگاه کیش، ایستگاه تقویت فشار گاز در سکوی نصر و ساخت کارخانه ان جی ال در جزیره سیری می شود.
از جمله فعالیت های ارزشمند و منحصر به فرد در این پروژه، نصب تجهیزات برای کاهش، هدایت، انتقال و بازیافت محصولاتی است که در فرآیندهای تولید به بخار تبدیل می شود؛ به این ترتیب بخارات در فرآیندهای تولید دوباره به مایع تبدیل و به کمپرسورها باز گردانده می شود.
منطقه عملیاتی سیری یکی از مناطق عملیاتی شش گانه شرکت نفت فلات قاره در خلیج فارس و از میدان های الوند، سیوند، اسفند، نصرت، دنا و مبارک تشکیل شده است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار