نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: اگر انتخابات آزاد در چارچوب قانون اساسي را نداشتيم مطمئن باشيد 22 بهمن عزت بخش 91 به وجود نمي‌آمد.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران، محمد‌حسن ابوترابي‌ امروز در حاشيه مراسم چهل آيت‌الله العظماي حاج آقا مجتبي تهراني در جمع خبرنگاران درباره اخلاق سياسي و انتخاباتي گفت: انقلاب اسلامي يک تفسير از حضور دين در عرصه سياست است و حضور دين به معناي حضور اخلاق، مباني اعتقادي و آموزه‌هاي ديني است بنابراين همه کساني که در نظام اسلامي مي‌خواهند حضور سياسي داشته باشند بايد قبل از هر‌چيز آراسته به اخلاق اسلامي باشند.

وي تصريح کرد: اخلاق اسلامي اقتضا مي‌کند از هر رفتار و گفتار و هر تصميمي که بر خلاف موازين اخلاقي و ديني است پرهيز شود و بايد از هر‌گونه اتهام و تهمت به ديگران را از خود دور کنيم.

نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: بايد از نقدي که مبتني بر اصول علمي و کارشناسي نيست پرهيز شود و بايد به نقد علمي و ارائه راهکارهاي مبتني بر اصول و برخورد مبتني بر اخلاق روي بياوريم.

ابوترابي‌فر درباره واژه انتخابات آزاد بيان داشت: 22 بهمن بعد از 34 سال محصول برگزاري انتخابات آزاد مبتني بر ارزش‌هاي ديني است و اگر مردم بعد از 34 سال در عالي‌ترين سطح مشارکت سياسي دارند به خاطر انتخابات آزاد است.

وي تاکيد کرد: اگر انتخابات آزاد در چارچوب قانون اساسي را نداشتيم مطمئن باشيد 22 بهمن عزت بخش 91 به وجود نمي‌آمد.

نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي در پايان خاطر‌نشان کرد: ما بايد با انجام اعمال شايسته در چارچوب قانون و با فراهم آوردن حضور مردم تلاش و امکان سو‌استفاده دشمنان را جلوگيري کنيم.
انتهاي پيام/
برچسب ها: مجلس ، انتخابات ، قانون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار