مديركل آموزش و پرورش خراسان رضوي از آمادگی 14 هزار کلاس در مدارس این استان برای اسکان زائران نوروزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، محمدتقي فخريان با بيان اينکه در خصوص اسكان نوروزي به دو شيوه عمل مي‌كنيم، خاطرنشان كرد:فرهنگيان مي‌توانند از اول اسفند با توجه به ظرفيت خانه‌هاي معلم از طريق سايت آموزش و پرورش ثبت نام كنند.

وی افزود: در خانه‌هاي معلم حدود 300 تخت ظرفيت وجود دارد و تا جايي كه ظرفيت باشد پذيراي فرهنگيان عزيز هستيم.
مديركل آموزش و پرورش خراسان رضوي با بيان اينكه 14 هزار كلاس در سطح استان و ده هزار مدرسه در سطح شهر فعال است، ادامه داد: از 27 اسفند ماه اسکان شروع مي‌شود و تا 13 فروردين ماه 91 ادامه خواهد داشت.
وي عنوان كرد: در بدو ورود فرهنگيان به مشهد، استقبال و پذيرايي و در اختيار گذاشتن بسته‌هاي فرهنگي كه داراي اطلاعات مشهد و زيارت است، را داريم، همچنين گروه‌هايي براي بازديد مي‌فرستيم تا با راهنمايي خانواده‌ها براي استفاده از مكان‌هاي تفريحي مشهد و مراسم فرهنگي حرم مطهر بهره ببرند.
فخريان با اشاره به اينكه در برنامه پنجم توسعه بايد 50 درصد از دانش‌آموزان دوره متوسطه در رشته‌هاي فني و حرفه‌اي و كار دانش جذب شوند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 46 درصد از دانش‌آموزان خراسان رضوي در رشته‌هاي كار ودانش فني و حرفه‌اي و كشاورزي فعاليت دارند.
وي تصريح کرد: دانش‌آموزان متوسطه خراسان رضوي حدود 360 هزار نفر هستند كه حدود 140 هزار نفر در هنرستان‌ها و فني و حرفه‌اي مشغول فعاليت هستند.
مديركل آموزش و پرورش با بيان اينكه توسعه هنرستان‌ها از جهت كمي خوب صورت گرفته است اما ازلحاظ كيفي بايد دنبال امكانات بيشتر رفت، يادآور شد: از لحاظ تجهيزات در يك فقري قرار داريم و آن هم نرسيدن به موقع اعتبارات دولتي است كه خود استان رقم محدودي براي خريد ماشين‌هاي تراش و فرز براي هنرستان‌ها وارد استان كرده است كه به صورت مرحله‌اي وارد هنرستان مي‌شود.
فخريان عنوان کرد: سه هزار 879 کلاس پايه ششم ابتدايي در سطح استان وجود دارد که از اين تعداد در سه دوره ابتدايي، راهنمايي، متوسطه تعداد شش هزار کلاس را هوشمندسازي کرديم.
وي يادآورشد: از اين تعداد کلاس‌هاي هوشمندسازي شده، 15 درصد آن در پايه ششم ابتدايي است همچنين روستاها در مجتمع‌هاي آموزش و پرورش که حدود 700 کلاس است هوشمند شده است. /س

 

برچسب ها: آمادگی ، مدارس ، اسکان ، زائران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.