مهمترين عناوين بين الملل در روزي که گذشت :

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ،
با افزايش خشونت عليه زنان آمريكائي سناي آمريكا روز گذشته با بازنگري در قانون مربوط به مقابله با خشونت كه در سال 1994 تصويب شد با تشديد اين قانون براي مقابله با اقدامات خشونت آميز تاكيد كرد.
"ويتالي چوركين" نماينده دائم دولت روسيه در سازمان ملل متحد با انتقاد از عملكرد ناتو در ليبي از كشته شدن افراد بيگناه و غير نظامي توسط نيروهاي ناتو و اثر بمباران آن نيروها در جريان تجاوز به ليبي انتقاد كرده و اظهار داشته كه اين مسئله هنوز از نظر ناتو ناديده انگاشته مي شود.
بر اساس سندي محرمانه که از واتيکان به دست آمده است ، قرار بود پاپ به قتل برسد.
رئيس ائتلاف العراقيه عراق از ابراز تمايل خود براي گفتگو با ايران در خصوص اوضاع كشورش خبر داد.
پيشنهاد تأمل برانگيز حمد بن جاسم به ايران درخصوص تشكيل سازمان امنيت منطقه اي با مشاركت ايران وكشورهاي عربي حوزه خليج فارس واکنش و خشم اعراب را بدنبال داشت.
آويگدور ليبرمن وزيرخارجه سابق رژيم صهيونيستي با اذعان به قدرت ايران از تاثير نداشتن تحريم‌ها بر روند برنامه هسته‌اي اين كشور خبر داد.
بخش خبري پايگاه اينترنتي "گلوبال ريسرچ" اعلام کرد تحريم‌ها عليه ايران سبب شد بيش از 11 هزار فرانسوي که در بخش خودروسازي در اين کشور مشغول کار بودند، کار خود را از دست بدهند.
شبکه تلويزيوني العالم لحظاتي پيش از آغاز مذاکرات ميان هيات آژانس بين المللي انرژي اتمي و مقامات ايراني در تهران خبر داد .
"جيياندومنيكو پيكو" و "گاربيل ريفكايند" در مقاله جديد خود تحت عنوان "براي كمك به سوريه، نخست با ايران و عربستان سعودي مذاكره كنيد" راه حل رفع بحران سوريه را ايفاي نقش مثبت كشورهاي منطقه اي مي دانند و در اين باره اذعان مي كنند كه جمهوري اسلامي ايران ايفاگر نقشي كليدي در اين باره است.
"آلكسي پوشكوف" رئيس امور بين المللي دوماي روسيه در بيانيه اي كه روز گذشته منتشر نمود اظهار داشت كه دولت روسيه هرگز با پيش شرط معارضين سوري و كشورهاي غربي مبني بر كناره گيري "بشار اسد" رئيس جمهور سوريه از قدرت براي آغاز مذاكرات موافقت نخواهد كرد.
پايگاه اخبار مصر طي يك نظر سنجي نظر مردم اين كشور را درخصوص روابط قاهره با تهران جويا شد.
دولت قطر اعلام كرده است كه سفارت سوريه در دوحه پايتخت آن كشور را به "ائتلاف مخالفين سوري" جريان معارضين سوري تحويل داده است.
مقامات رسمي دولت انگليس از احتمال گسترش نوع جديدي از ويروس "سارس" در آن كشور در سطحي گسترده خبر داده اند.
يكي از اعضاي هيئت اردني كه طي روزهاي اخير با بشار اسد رئيس جمهور سوريه ديدار كرده بود، سخنان منتشر نشده اي از وي را ابراز كرد.
وزیر دفاع انگليس در گزارشی اعلام کرد که انگلیس در طول وجود 5 ساله خود در عراق و افغانستان حدود 450 هواپیمای بدون سرنشین از دست داده است.
سفيرايران در دمشق از آمادگي كشورمان براي ميزباني گفتگوهاي وزيرآشتي ملي سوريه با معاذ الخطيب خبر داد.
انگليس سفير کره شمالي را احضار کرد.
عدنان منصور وزير امور خارجه لبنان روز چهارشنبه گفت بحران سوريه بايستي از طريق گفتگوي سياسي ميان همه احزاب و بدون مداخله خارجي حل و فصل شود.
يک گروه حقوق بشري مستقر در آمريکا مي گويد اسرائيل در حملات هوايي خود طي جنگ هشت روزه عليه حماس در نوار غزه در ماه نوامبر گذشته قوانين جنگ را نقض کرد.
رکود فعاليت هاي اقتصادي در اروپا باعث شده است يکي از شرکت هاي بزرگ آلمان دو هزار نفر از کارکنان خود را در فهرست اخراج قرار دهد.
بان کی مون در جلسه شورای روابط خارجی سازمان ملل در نیویورک گفت وجود اعتراضات در کشورهای لیبی و مصر را نباید دلیل بهتربودن نظام های سابق دانست بلکه این اعتراضات یک امر طبیعی و گذرا است
معاون وزير خارجه ايران در امور آسيا و اقيانوس آرام از پيشنهاد کشورش براي گنجاندن مسائل بحرين و سوريه در مذاکرات آينده با گروه پنج بعلاوه يک خبر داد.
عضو کميته اجرايي سازمان آزاديبخش فلسطين با اشاره به سياست هاي کينه توزانه رژيم صهيونيستي اعلام کرد با اين شرايط رهبران فلسطيني در انديشه بازگشت به ميز مذاکرات نخواهند بود.
نظاميان رژيم صهيونيستي امروز چهارشنبه 13 فلسطيني را در کرانه باختري رود اردن بازداشت کردند.
شمار زيادي از مردان در عربستان در مقابل زندان الصفرا در شهر البريده تجمع کردند و آزادي زنان بازداشت شده در اين زندان را خواستار شدند.
همايش « بحرين » امروز همزمان با سالروز قيام ملت اين کشور ، در نجف اشرف برگزار شد.
فساد، تجاوز و مزاحمت هاي جنسي در ميان نظاميان رژيم صهيونيستي افزايش يافته است.


يك مقام ديپلماتيك روسي از آگاهي اين كشور،آمريكا وچين درخصوص آْزمايش هسته اي اخير كره شمالي خبر داد.

برچسب ها: بین الملل ، عناوین ، خبر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار