سفیر فلسطین در ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران به دلیل حمایت همه جانبه خود از ملت مظلوم فلسطین مایه افتخار جهان اسلام است.

صلاح‌الدین الزواوی سفیر فلسطین در ایران در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار سیاست خارجی  باشگاه خبرنگاران در خصوص تحولات منطقه و مسئله فلسطین گفت: مشکل اصلی کشورهای اسلامی در منطقه وجود غده‌ای سرطانی به نام رژیم جعلی صهیونیستی است.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران فرمودند بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مسئله اصلی فسلطین است و استقلال ایران بدون استقلال فلسطین ناقص است.

الزواوی تصریح کرد: برای نابودی رژیم جعلی صهیونیستی تمام کشورهای اسلامی باید با هم متحد شوند چراکه اتحاد کشورهای مسلمان بدون جنگ نابودی رژیم صهیونیستی را در بر خواهد داشت.

وی افزود: کشورهای اسلامی باید برای مقابله با توطئه های غرب و جلوگیری از تفرقه با یکدیگر متحد شوند.

سفیر فلسطین اظهار داشت: بعد از جنگ های 22 و 8 روزه در غزه ساکنین سرزمین های اشغالی یعنی همان یهودیان تصمیم گرفتند از این سرزمین خارج شوند و تخلیه این مکان روز به روز بیشتر شده و چرا که آنها معتقدند این کشور آنها نیست و به اظهارات مقامات خود توجهی ندارند.

وی تأکید کرد: برای از بین بردن غده سرطانی منطقه باید اختلافات را در میان کشورهای اسلامی از بین برد و همه در خصوص مسئله فلسطین با یکدیگر متحد شوند.

صلاح الدین الزواوی با اشاره به بحران سوریه گفت: در حال حاضر مسئله سوریه و بحران در این کشور مهمترین مسئله برای کشورهای مسلمان است.

وی ادامه داد: سوریه محور مقاومت و یکی از مبارزین اصلی علیه رژیم اشغالگر قدس است.

الزواوی ادامه داد: کشور سوریه همواره در کنار مردم لبنان و حزب الله قرار داشته و در جنگ 22 و  8 روزه در کنار ملت مظلوم فلسطین قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با حمایت همه جانبه خود از ملت مظلوم فلسطین مایه افتخاری جهان اسلام است.

سفیر فلسطین در ادامه اظهار داشت: بحران در سوریه و دامن زدن به آن توطئه بزرگ آمریکا، غرب و رژیم صهیونیستی علیه مقاومت بوده و تنها با برقراری صلح و مذاکره میان دولت و طرف معارضین، آرامش به این کشور باز خواهد گشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کشورهای مسلمان باید بازسازی فلسطین را یکی از اهداف خود قرار داده و برای ساقط کردن رژیم جعلی صهیونیستی و آزادی فلسطین با یکدیگر متحد شوند چرا که فلسطین زمین انبیاء، شهدا و اصحاب پیامبر بوده و پیامبر گرامی اسلام در خصوص آن فرمودند هرشخصی می خواهد قطعه ای از بهشت را ببیند به بیت المقدس برود.

انتهای پیام/
پ2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار