رئیس کل دادگستری استان تهران ضمن بازديد از دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 27 تهران از نزدیک با قضات و کارمندان این حوزه به گفتگو پرداخت.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، "سیدعلیرضا آوایی" رئیس کل دادگستری استان تهران از دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 27 تهران بازدید و از نزدیک با قضات و کارمندان این حوزه به گفتگو پرداخت.

رئیس دادگستری استان تهران در ابتدای این بازدید، طی نشستی با قضات این واحد قضایی از زحمات همکاران قضایی و اداری تشکر کرد.

وی در ادامه به نکاتی به شرح ذیل اشاره کرد:‌

1. با توجه به اینکه موقعت شغلی و نوع کارتان ویژه و بسیار حساس است و با پرونده‌های مهم و افراد خشن سر و کار دارید، حتما قسمتی از وقت خود را صرف تنهایی و یافتن خود کنید و الا ممکن است محو شدن در این نوع پرونده‌ها باعث شود تا خود را گم کرده و یا غرق شوید.

2. شغل انسان‌ها در شخصیت آنان تاثیرگذار است و موضوع عوارض شغلی بحث مهمی است لذا باید دقت کرد که شخصیت شغل شما جایگزن شخصیت واقعی شما نشود و چنانچه به این امور توجه شود به خوبی ممکن است که هم شما بازپرس ویژه قتل باشید و هم یک انسان نورانی، متعادل، آرام، منطقی و منعطف.

3. گرچه رسیدگی به پرونده‌های قتل و سرقت‌های باندی سایر جرایم مهم، مستلزم دقت کافی و صرف وقت فراوان است، با این حال سرعت در رسیدگی به پرونده‌های مهم و خصوصا قتل بسیار مهم و خود موضوعیت دارد، زیرا ممکن است تاخیر در رسیدگی به این پرونده‌ها خود موجب بروز جنایات دیگری شود.

4. با توجه به اینکه شما هر روز مشغول رسیدگی به این پرونده‌ها هستید، ممکن است حوادث مهم جامعه و گرفتاری‌های مردم و شنیدن خبر جنایات برای شما امری عادی شود و حساسیت لازم را نسبت به این پرونده‌ها از دست بدهید و این افت کار است و باعث تضییع حقوق مردم می‌شود و البته این آسیب برای همه ما و سایر مسوولان وجود دارد که مشکلات و گرفتاری‌های مردم برای‌مان امری عادی شده و آن را به رسمیت بشناسیم و لذا باید با تذکر مستمر به همدیگر و به خودمان از این آسیب خود را رهایی بخشیم تا مردم از درد و رنج رها شوند.

همچنین در ابتدای این نشست، "امیرآبادی فراهانی" سرپرست دادسرای ناحیه 27 تهران گزارشی از اقدامات انجام شده و مشکلات پیش رو را خطاب به حاضرین مطرح کرد و آنگاه تعدادی از قضات به طرح نقطه نظرات خود پرداختند و رییس کل دادگستری استان تهران نیز در جهت برخی از مشکلات مطرح شده در حد مقدورات قول مساعد داد.

پس از نشست مذکور، آوایی و هیات همراه از بخش‌های مختلف دادسرای ناحیه 27 تهران بازدید کردند و از نزدیک با همکاران قضایی و اداری و همچنین جمعی از مراجعان به گفت و گو پرداختند.

همچنین مطابق با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، در این مراسم تعدادی از قضات و کارمندان دادسرای ناحیه 27 تهران که در باب انجام وظایف محوله و تکریم ارباب رجوع تلاش‌های فراوانی از خود نشان داده‌اند از سوی رییس کل دادگستری استان تهران با اهداء لوح تقدیر و هدایای مورد تشویق قرار گرفتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار