با تغییرات ایجاد شده تولید كنندگان داخلی جهت رقابت با تولید كنندگان خارجی تقویت شده اند و به دنبال افزایش كیفیت و‌ رشد بهره وری هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان رییس سازمان صنعت‌ ،معدن و تجارت استان زنجان گفت:مهمترین ویژگی اقتصاد مقاومتی،‌ اصلاح الگوی مصرف است به طوریكه با كاهش واردات كالاهای خارجی، مصرف كننده به سوی استفاده از تولیدات داخلی سوق یافته و فرهنگ مصرف تولید داخلی نهادینه می شود.

معصومی افزود: به رغم مشكلاتی كه درپی افزایش نرخ ارز به وجود آمده اما منافع بسیاری برای كشور همچون حمایت از تولید داخلی به همراه داشته است.

وی یادآورشد:سالها نرخ ارز در سطح پایین حفظ شده بود اما تاثیر و منفعت اصلی آن نصیب تولید كنندگان خارجی شد چرا كه واردات با نرخ پایین تر صورت می گرفت و قدرت رقابت تولیدكننده خارجی افزایش می یافت درحالی كه هم اكنون با محدودیت ایجاد شده در واردات، ‌تولید كنندگان در امر تولید كالا با كیفیت و قیمت مناسب و صادرات آن تقویت شده اند.

معصومی بااشاره به نهادینه شدن فرهنگ تولید داخلی در كشور خاطرنشان كرد: با تغییرات ایجاد شده تولید كنندگان داخلی جهت رقابت با تولید كنندگان خارجی تقویت شده اند و به دنبال افزایش كیفیت و‌ رشد بهره وری هستند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.