در جلسه علني امروز بهارستان

حاجي‌بابايي خنده‌کنان از مجلس رفت/ قول وزير نمايندگان را قانع کرد

استخدام 5 هزار مربي قرآني و 20 هزار نيروي خدمتگذار مدارس درحالي وزير آموزش وپرورش به مجلس کشانده بود که حميدرضا حاجي بابايي بدون رأي‌گيري نمايندگان و به نشانه رضايت آنها مجلس را ترک کرد.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران حميدرضا حاجي‌بابايي وزير آموزش و پرورش در براي پاسخ به سوال نمايندگان بجنورد و رشت در جلسه علني امروز (چهارشنبه 25 بهمن ماه) حاضر شد.

عباس مقتدايي سخنگوي كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس سوال موسي‌الرضا ثروتي نماينده مردم بجنورد، جاجرم، مانه و سملقان در مجلس را بعنوان طراح سوال اينگونه قرائت كرد: علت استخدام 5 هزار معلم قرآني و 20 هزار خدمتگذار مدارس چه بوده است؟

وزير آموزش و پرورش در پاسخ به سوال ثروتي و در بخش اول سخنان خود تصريح کرد: با استناد به مواد 45 و 124 و 52 32  42 قانون مديريت خدمات کشوري اين نيروها جذب شده است ليکن از سال 1389 حرکتي در آموزش و پرورش شکل گرفت تحت عنوان برنامه‌هاي قرآن که از همان ابتدا  10 مدرسه قرآني راه‌اندازي شد و خيلي‌ها اعتراض داشتند که معلمين قرآن اين مدارس چگونه تأمين خواهد شد لذا براساس مصوبه دولت درتاريخ 26 آبان سال 90 مقرر شد 5 هزار معلم قرآني به صورت کار معين به کار گرفته شود.

وي ادامه داد: در جذب اين تعداد مربي قرآني صرفا داشتن مدرک مهم نبوده و مربي قرآني بايد استانداردهاي لازم را داشته باشد.

وي افزود: اين مربيان براساس مصاحبه حضوري و استانداردهاي لازم جذب شده و در استان‌ها نيز اعلام عمومي شده است.

وزير آموزش و پرورش همچنين در خصوص جذب خدمتگذاران مدارس نيز گفت: مدارس زيادي نيز ساخته شد که نياز به خدمتگذار داشت که اگر در حال حاضر 20 هزار خدمتگذار را جذب کنيم باز هم کمبود خدمتگزار داريم ولي تا به امروز افراد جذب شده از اين ميزان 50 درصد بوده و به دليل سخت‌گيريهاي صورت گرفته ظرفيت تکميل نشده است.

حاجي بابايي همچنين تأکيد کرد: دو مصوبه مذکور دولت در خصوص جذب 5 هزارمربي قرآني و 20 هزار خدمتگذار مدارس به تأييد هيئت بررسي تطبيق مصوبات دولت با قوانين نيز رسيده است.

پس از اطهارات حاجي‌بابايي ثروتي به عنوان نماينده سوال‌كننده گفت: سوال اين است که چرا اين افراد به وسيله نامه خيلي محرمانه مستقيم جذب شده و چرا آگاهي عمومي نشده است؟ شما براساس کدام بند اين افراد را استخدام کرديد؟

وي افزود: درست است که حافظ قرآن بودن شرط کافي است ولي بايد رشته تحصيلي مربيان قرآني مرتبط با بحث قرآن باشد.

ثروتي تصريح کرد: اکثر خدمتگذاران مدارس جذب شده توسط رابطين و برخي مسئولان به کار گرفته شده و عدالت رعايت نشده است.

همچنين در ادامه وزير آموزش و پرورش در قسمت دوم پاسخ خود به سوال ثروتي تصريح کرد: اينکه گفته شد نامه محرمانه مستقيم ، اين يک کار اداري بوده و من نمي دانم چگونه به بيرون درز کرده است و در خصوص موضوع آگاهي سراسري نيز ما به تمام استان‌ها آگهي داديم و اسنادش موجود است پس اعلام رسمي شده است.

وي همچنين در مورد مدرک مربيان قرآني نيز گفت: در اين موضوع داشتن استانداردهاي لازم مدنظر بوده و صرفا داشتن مدرک تحصيلي مدنظر نيست چرا كه تمام مراحل استخدام اين نيروها براساس قانون بوده است.

موسي‌الرضا ثروتي نماينده سوال‌کننده در پايان و در پاسخ به اين سوال اعضاي هيئت رئيسه خصوص اينکه آيا از پاسخهاي وزير قانع شده است يا نه، گفت: درصورتي که وزير آموزش و پرورش قول بدهد که استخدام نيروي‌هاي آموزشي آگهي عمومي شود از به رأي گذاشته سوال خود انصراف مي‌دهم .

 پس از توضيحات وي كهنشان دهنده قانع‌شدنش از اظهارات وزير بود، حميدرضا حاجي‌بابايي بدون رأي‌گيري و به نشانه رضايت صحن علني مجلس را ترک کرد.
انتهاي پيام/س2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
نیروهای قراردادی
۲۰:۳۸ ۲۵ بهمن ۱۳۹۱
پس بالاخره برنامه پیمانی شدن ما قراردادی های انجام کار معین که گفته بودند تا 22 بهمن انجام میشه چی شد ؟ لااقل شما بچه های باشگاه خبر نگاران یه صدایی به این گوشها برسونید . !!!!!!!!!!
آخرین اخبار