معاون امور اجتماعی و فرهنگی تهران گفت: منطقه شمیران از نظر تاریخی، مردم شناسی و سیاسی از مناطق مهم ایران است که تا حدود 40 سال پیش یک بخش مجزا از تهران بوده و هویت مستقلی داشته است.


محمد هادی ایازی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: منطقه شمیران براساس اسناد تاریخی و همچنین یافته های باستان شناسان از زیستگاه های کهن تمدن بشری و دارای تاریخی شش هزار ساله است.

وی بیان کرد: تهیه دانش نامه شمیران قدمی برای حفظ شاخصه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و تاریخی این منطقه به شمار می رود.

ایازی تصریح کرد: دایرة المعارف شمیران با اقتباس از تاریخ چه آداب و رسوم، سنت ها و هویت محلات گنجینه ارزشمند فرهنگی تاریخی شمیران است.
وی خاطرنشان کرد: با انعقاد تفاهمنامه بین مرکز دایرة المعارف اسلامی و معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه یک در خصوص تدوین دایرة المعارف شمیران در سال آتی شاهد رونمایی از آن خواهیم بود.

ایازی اظهار داشت: موزه طبیعت و حیات وحش دارآباد قطب گردشگری منطقه یک است و مرکز علوم و نجوم این موزه راه اندازی می شود که فروردین 92 به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: توسعه بخش تونل آکواریوم، افزایش گونه های جانوران، آبزیان، ایجاد بخش پیشینه گیاهان دارویی در ایران و همچنین راه اندازی سیستم درج اطلاعات جانوران به دستگاه تلفن همراه بازدید کنندگان از مهمترین تصمیماتی است که به منظور توسعه این مرکز اتخاذ می شود./ز

برچسب ها: ایازی ، شمیرات ، تاریخی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار