معاون توانبخشی بهزیستی خراسان جنوبی گفت: بیماران روانی خطرناک‌تر از افراد عادی نیستند.


به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،عبدالله عباس آبادی، در خصوص تعداد بیماران روانی مزمن در استان گفت: در حال حاضر تعداد 700 نفر در کمیسیون بیماران روانی مزمن شرکت کردند که بیماری آن‌ها تایید شده است.

وی افزود: اختلالات دوقطبی، افسردگی از جمله عوامل وجود بیماری روانی مزمن در افراد محسوب می‌شود، که بهزیستی به آنها خدمات غیر مستمر از جمله دفترچه بیمه، سهام عدالت، سبد غذایی، حمایت‌های قانونی و تحصیلی ارائه می‌دهد.

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان جنوبی ادامه داد: هم چنین تعداد 182 نفر از 700 نفر عضو کمیسیون بیماران از خدمات کمک هزینه ماهیانه و دیگر خدمات به صورت مستمر استفاده می‌کنند.

وی بیان کرد: خدمت مستمر کمک هزینه ماهیانه به بیماران روانی مزمن هر ماه مبلغی بین 40 تا 75 هزار تومان و برای غیر مستمر نیز هرسه ماه یک بار مبلغی به این افراد و خانواده‌هایشان اعطاء می‌شود.

عباس آبادی تصریح کرد: در حال حاضر در استان تعداد چهار مرکز درمان، توانبخشی و آموزش وجود دارد که به صورت تخصصی بوده که یک مرکز بانوان آن در بیرجند با ظرفیت 50 نفر، یک مرکز آقایان شبانه‌روزی با ظرفیت 50 نفر در فردوس و تعداد دو مرکزروزانه حرفه آموزی بیماران روانی در بیرجند برای این افراد خدمات ارائه می‌دهند.

وی خاطر نشان کرد: در مرکز حرفه آموزی روزانه این گونه بیماران فعالیت‌هایی را در قالب ساخت تابلو، کار باچوب انجام داده که هم چنین از محل سود محصولات ساخته شده مبلغی به آن‌ها اعطاء می‌شود.

منبع:خبرگزاری ایسنا
برچسب ها: روانی ، بیمار ، خراسان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.