در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی، پنج ایستگاه مطالعه بطور همزمان در شهر کرمانشاه افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

اسماعیل احمدی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه گفت: طرح ایستگاه های مطالعه در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر مطالعه مفید و عمومی برای آحاد جامعه اجرایی شده و امید است اجرای چنین طرح هایی بتواند در رونق و گسترش فرهنگ مطالعه عمومی اثر گذار باشد.

به گفته احمدی ایستگاه های مطالعاتی شهر کرمانشاه در پنج ایستگاه استانداری کرمانشاه، فرودگاه، اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه و شعبه های مرکزی و میدان آزادگان بانک ملی راه اندازی شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در این مرحله سهمیه ماهیانه استان کرمانشاه 35 هزار جلد کتاب می باشد، گفت: این ایستگاه ها به صورت روزانه شارژ می شوند و کتاب های موجود در آن ها متناسب با تمام اقشار جامعه در تمام سطوح فکری و تحصیلی می باشد.

احمدی در ادامه با بیان اینکه این ایستگاه ها کتاب را به صورت پویا دریافت می کنند، اذعان داشت: افراد می توانند کتاب های امانت گرفته را به همان ایستگاه و یا هر ایستگاه دیگری در سراسر کشور درمحل طراحی شده درایستگاه ها برگردانند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی کرمانشاه در ادامه گفت: بر اساس برنامه های این طرح بایستی به ازای هر 50 هزار نفر یک ایستگاه مطالعاتی وجود داشته باشد و بر این اساس تعداد ایستگاه های مستقر در شهر کرمانشاه باید به 20 مورد ارتقا یابد.

احمدی در ادامه با بیان اینکه سرانه مطالعه در استان کرمانشاه تنها اندکی با میانگین کشوری فاصله دارد، ابراز امیدواری کرد: اجرای این طرح بتواند در بالا بردن سرانه مطالعه اثر گذار باشد.

به گفته وی سرانه مطالعه استان کرمانشاه در حال حاضر 72 دقیقه و 16 ثانیه است که سرانه کشوری مطالعه 76 دقیقه می باشد.

وی گفت: در حال حاضر استان کرمانشاه رتبه 13 را از حیث سرانه مطالعه در کشور و رتبه اول رادر غرب کشور دارد./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.