بخش خبري پايگاه اينترنتي "گلوبال ريسرچ" اعلام کرد تحريم‌ها عليه ايران سبب شد بيش از 11 هزار فرانسوي که در بخش خودروسازي در اين کشور مشغول کار بودند، کار خود را از دست بدهند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  ، يورونيوز در گزارش خود اعلام کرد شرکت خودروسازي پژو بزرگترين خودروساز فرانسه هشت هزار نيروي خود را تعديل و شعبه خود را در شهر اولناي سو بوآ تعطيل کرد.
در ده سال گذشته هفتصد و پنجاه هزار نيرو در بخش صنعت فرانسه کار خود را از دست داده اند که صد هزار نفر از آنها از بخش خودروسازي بودند.
در اين حال، تصميم گيري در خصوص تعديل نيرو در پژو در پي قطع صادرات قطعات خودرو به ايران تحت فشار تحريم‌هاي اعمال شده از سوي آمريکا، صورت گرفت.
ژان پيير مارسي نماينده اتحاديه کارگران پژو در فرانسه قطع همکاري با ايران را عامل اصلي زيان‌هاي اين شرکت فرانسوي دانست.
وي گفت: تحليلگران فراموش کرده اند که پژو تصميم گرفت بازار بزرگ محصولات خود را در ايران ناديده بگيرد. پژو پيشتر سالانه چهارصد و پنجاه هزار خودرو به ايران مي فروخت، اما با انگيزه‌هاي سياسي از بازار ايران چشم پوشي کرد.
فروش خودروهاي پژو در شش ماهه اول سال 2012 نسبت به مدت زمان مشابه در سال دو هزار و يازده، حدود دويست و چهل هزار دستگاه کاهش يافت.
ده درصد از محصولات شرکت پژو که در بازارهاي جهاني فروخته مي شدند به قرادادهاي اين شرکت با صنايع خودروسازي ايران خودرو ايران اختصاص داشت.
در اين حال، يکي از اعضاي کميته امور صنايع در مجلس ايران اعلام کرد صنعت ايران توانايي دور زدن هر گونه تحريمي را دارد و در مسير پيشرفت گام بر مي گذارد و قطعا صنعت و اقتصاد فرانسه به ويژه شرکت پژو بازنده اصلي تحريم‌هاي اقتصادي عليه ايران خواهند بود.








اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار