رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی از جذب اعتباری بالغ بر شش هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، روح الله محمد سنابادی در حاشیه گشایش نمایشگاههای بین المللی کشاورزی در مشهد افزود:‌ این میزان جذب اعتبار در بخش مکانیزاسیون کشاورزی طی 20 سال گذشته در کشور بی سابقه بوده است.

وی مهمترین دلیل این امر را ارتباط مستقیم بخش مکانیزاسیون و تولید ماشین آلات کشاورزی با امنیت این بخش و در نتیجه امنیت اقتصادی جامعه دانست.

سنابادی بدون توضیح بیشتر مهمترین رویکرد دولت و وزارت جهاد کشاورزی را افزایش میزان سرمایه گذاری مکانیزاسیون این بخش ذکر کرد.

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی گفت:‌ با برنامه ریزی و سرمایه گذاری های صورت گرفته و افزایش اعتبارهای تخصیصی مکانیزاسیون تولید برنج در کشور از یک درصد در بخش نشاکاری به 15 درصد افزایش یافت.

وی گفت:‌این اقدام موجب افزایش میزان تولید برنج کشور از 70 به 210 هزار تن شد.

وی اظهارکرد:‌ استان خراسان رضوی از استانهای مستعد کشور در بخش کشاورزی است و 75 درصد از تولید کنندگان ادوات کشاورزی کشور در این استان فعال هستند.

هشتمین نمایشگاه بین المللی ادوات و ماشین آلات کشاورزی، نهاده ها ، کشت های گلخانه ای و مکانیزاسیون و نخستین نمایشگاه تخصصی سیستم های نوین آبیاری با حضور 246 شرکت داخلی و خارجی 24 الی 27 بهمن ماه جاری در نمایشگاه بین المللی مشهد دایر شد.

شرکت کنندگان در این نمایشگاهها تولیدات خود را در زمینه های ماشین آلات و ادوات کشاورزی و باغبانی ، تجهیزات آزمایشگاهی ، نهاده های کشاورزی، سیستمهای آبیاری، کشتهای گلخانه ای، سازه ها و تاسیسات گلخانه ای، مکانیزاسیون کشاورزی و شرکتهای بازرگانی در معرض دید عموم قرار دادند /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.