رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دنیای اسلام هم اکنون به تفکرات اقبال لاهوری نیازمند است،گفت:مرحوم اقبال لاهوری غرب را به خوبی می‌شناخت و همین تفکر موجب شد که این شاعر در اشعارش عالم اسلام را به برادری و اخلاق دعوت کند.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (چهارشنبه ۲۵ بهمن) در گفت و گو با تلویزیون C۴۲پاکستان با بیان اینکه حضور من بر مزار اقبال لاهوری برای دومین بار صورت گرفته است، گفت: مرحوم اقبال لاهوری در ایران شخصیت ممتازی است و مردم اشعار او را می شناسند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شعر نوشته شده بر سر مزار اقبال لاهوری، افزود: این شعر اساس فکر اقبال را نشان می‌دهد که بر اساس آن ترک، فارس و افغانی اصل تشخص اسلامی نیستند.

وی با اعلام اینکه تفکر اقبال لاهوری همان فکری است که هم‌اکنون به آن نیاز داریم، یادآور شد: از این رو ترویج افکار اقبال در دنیای اسلام ضروری است.

لاریجانی با اعلام اینکه مرحوم اقبال لاهوری غرب را به خوبی می‌شناخت، تصریح کرد: لذا این تفکر موجب شد که این شاعر در اشعارش عالم اسلام را به برادری و اخلاق دعوت کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با یادآوری بازدید از مسجد پادشاهی لاهور نیز افزود: این مسجد، مسجد زیبا و دیدنی است.
انتهاي پيام/س2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار