مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توانیر گفت: با استفاده حداکثری از تمام امکانات در واحدهای فعلی برق، علاوه بر خودکفایی در ساخت قطعات، توانایی صادر کردن این قطعات به خارج از کشور نیز وجود دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ همایون حائری ظهر سه شنبه در کنفرانس ملی نیروگاههای برق اظهار کرد: ایران در بخش تولید نیروگاهی به بیش از 70 هزار مگاوات رسیده است.
وی با بیان اینکه قدرت سرانه نیروگاهی در کشور 950 مگاوات به ازای هر نفر است، افزود: هم اکنون در حال رسیدن به مرز یک کیلو وات ساعت به ازای هر نفر هستیم.

حائری به مدار آمدن نیروگاه اتمی بوشهر، وارد مدار شدن نیروگاههای تلمبه ذخیره‌ ای سیاه‌ بیشه و تولید بخش عمده‌ ای از انرژی موردنیاز شبکه برق از واحدهای سیکل را از دستاوردهای اخیر صنعت برق برشمرد و گفت: با خودکفایی توانستیم از دانش ساخت به سوی دانش فنی قدم برداریم.
 
وی تصریح کرد: کسب جایگاه چهاردهم از نظر ظرفیت نیروگاهی در جهان، دستاوردهای زیست محیطی در نیروگاهها، بهبود قابلیت اطمینان و امنیت شبکه‌،ساخت قطعات حساس نیروگاهی،کاهش مصرف سوخت و زمان تعمیرات و موفقیت های بخش‌ خصوصی در نیروگاه‌ داری و تولید برق و هوشمندسازی شبکه از دیگر دستاوردهای صنعت برق کشور است.
 
مدیر عامل شرکت مادر تخصصی توانیر با اشاره به توانایی های موجود، گفت: با استفاده حداکثری از تمام امکانات در واحدهای فعلی برق، علاوه بر خودکفایی در ساخت قطعات، توانایی صادر کردن این قطعات نیز در کشور وجود دارد./س
برچسب ها: صادرات ، قطعات ، تجهیزات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.