با تلاش کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی و بنا به تصویب هشتمین شورای عالی سیاست‌گذاری ثبت، 26 مکان رویداد مرتبط با انقلاب اسلامی و 6 اثر تاریخی- فرهنگی در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.


به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران،
و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری خراسان رضوی مدیرکل این سازمان در تکمیل خبر فوق گفت: با تلاش کارشناسان دفتر ثبت آثار تاریخی، معنوی و طبیعی این معاونت در راستای تحقق اهداف عالیه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از میان پرونده‌های تهیه شده برای موضوعات مرتبط با حوادث و رویدادهای انقلاب اسلامی استان خراسان رضوی تعداد 26 پرونده در فهرست مکان رویدادهای کشور ثبت ملی شد.

علی مؤمنی خاطرنشان کرد: از فهرست مکان رویدادهای انقلاب اسلامی ثبت شده در فهرست ملی،10 مکان مربوط به شهر مشهد و بقیه در ارتباط با وقایع و رویدادهای شهرستان‌های استان از جمله گناباد، کاشمر، تربت حیدریه، کلات، تربت جام، سبزوار، نیشابور، مه‌ولات، قوچان و درگز هستند.

وی افزود: علاوه بر مکان رویدادهای انقلاب اسلامی همچنین 6 اثر تاریخی نیز به نامهای کاروان‌سرای اسحاق خانی شریف آباد، آب انبار امین آباد رشتخوار، تپه نوباغ جغتای و محوطه‌های استغناء احمدآباد و شمس آباد جوین در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

منبع:خبرگزاری ایسنا
برچسب ها: خراسان ، ثبت ملی ، تاریخی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.