دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی با بیان اینکه حضور ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن برای دفاع از اسلام و انقلاب بود و آنچه که در کشور ما می‌گذرد رمز بقای انقلاب جمهوری اسلامی ایران است، گفت: اجلاس علما و اساتید حوزه های علمیه اسلامی سراسر جهان به میزبانی ایران برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، علی‌اکبر ولایتی در دیدار با مسلمانان تونسی، افغانی و یمنی و همچنین با اصحاب رسانه اهداف و فعالیت‌های دبیرخانه دایمی مجمع جهانی بیداری اسلامی را تشریح  کرد.

وی در خصوص این نشست گفت: دعوت‌هایی از شخصیت‌های برجسته کشورهای اسلامی، اصحاب رسانه و فرهیختگان برای ایجاد شناخت متقابل و همچنین تلاش برای ایجاد تفاهم بین امت‌های اسلامی شده است.

ولایتی خطاب به میهمانان این نشست گفت: خوشبختانه شما در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که 34 سال از آن می‌گذرد حضور پیدا کرده‌اید و مطمئنا راهپیمایی میلیونی بی‌سابقه مردم ایران را که برای حمایت از انقلاب خود در خیابان‌ها حضور پیدا کردند را شاهد بودید.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی عنوان کرد: حضور ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن برای دفاع از اسلام و انقلاب بود و آنچه که در کشور ما می‌گذرد رمز بقای انقلاب جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به حرکت‌های مردم جنبش‌های اخیر در کشورهای اسلامی اظهار داشت: آنچه در کشورهای اسلامی شاهدیم نمونه‌هایی از بازگشت مردم مسلمان به ارزش‌های اسلامی است.

ولایتی افزود: شعارهایی که در این کشورها اعلام می‌شود تماما اسلامی است و اگر هم در آن کشورها انتخاباتی برگزار شود شاهدید که گروه‌های مسلمان پیروز آن انتخابات هستند که این خود نشانه‌های جدی برای حضور اسلام به منظور نجات مسلمانان است.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی ادامه داد: یکی از اهداف مهم دبیرخانه بیداری اسلامی نزدیک‌کردن دیدگاه‌های مسلمانان عالم از جمله شیعه و سنی به یکدیگر برای تشکیل امتی واحد و جهانی اسلامی به عنوان یک قدرت واحد است.

وی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب در سال 57 ایران بسیار قدرتمندتر شد، تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب تعداد دانشمندان و نخبگان تولیدات ناخالصی ملی، قدرت دفاعی چندده برابر شد لذا جمعیت ایران دو برابر و تعداد دانشجویان آن به 4 میلیون رسید.

ولایتی ادامه داد: تولیدات برق از 7 هزار مگاوات در زمان قبل از انقلاب به 60 هزار مگاوات رسید به طوری که ایران هم‌اکنون به عنوان صادرکننده برق به کشورهای منطقه شناخته می‌شود و همچنین میزان تولیدات محصولات پتروشیمی از 2 میلیون تن به 30 میلیون تن رسیده است.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی در خصوص قدرت دفاعی ایران پس از انقلاب گفت: قدرت دفاعی ایران هم‌اکنون برای دنیا مشخص است به طوری که ایران در بین 15 کشور هسته‌ای دنیا است و همچنین یکی از 10 کشور قدرتمند در صنعت موشکی پیشرفته است.

وی با بیان اینکه ملت ایران همواره بر اعتقادات و ارزشهای اسلامی خود پایبند است، اظهار داشت: تعداد مقالات علمی، ISI شده ایران به 35 هزار مقاله در سال می‌رسد که ایران در منطقه رتبه اول را دارد و همچنین در دنیا دارای رتبه سیزدهم است.

ولایتی با اشاره به عزم ایران در مشارکت با کشورهای اسلامی عنوان کرد: سازمان همکاری‌های اکو که تا قبل از انقلاب به عنوان RCD با عضویت ایران، پاکستان و ترکیه شناخته شده بود پس از انقلاب با پیشنهاد ایران به 10 کشور اسلامی افزایش پیدا کرد.

دبیر همایش بیداری اسلامی در پاسخ به سوال یکی از میهمانان در این باره که چرا سازمان همکاری‌های اکو قدرت کافی را ندارند گفت: ایران قوت و عزم کافی را در این مجموعه دارد لذا کشورهایی که مخالف رشد کشورهای اسلامی هستند مخالفند.

وی ادامه داد: به تحولاتی که در کشورهای عربی و اسلامی رخ داده امیدواریم.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی در پاسخ به سوال میهمانی در خصوص اینکه بیداری اسلامی چه روشی را برای ترویج فرهنگ اسلامی در کشورها پیش می‌گیرد، گفت: ما برای هیچ ملت و کشوری تعیین تکلیف نمی‌کنیم بنابراین مردم ایران مسئول حکومت و امور خود هستند، لذا در جهت ترویج ارزش‌های اسلامی حرکت می‌کنند.

ولایتی تصریح کرد: مردم ایران با دعوت مسلمانان به وحدت و تشویق آنها به احیا اسلام، تلاش می‌کنند که مردم کشورهای اسلامی تصمیماتی بگیرند که به نفع مردم کشور خودشان باشد.

وی همچنین در خصوص استقلال کشورها گفت:‌ کشورهای اسلامی و غیراسلامی و ملت‌ها باید استقلال واقعی داشته باشند و تحت نفوذ بیگانگان تصمیماتی را برضد مردم نگیرند.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی در خصوص تحولات اخیر و بحران سوریه گفت: مردم سوریه خواهان اصلاحاتی در حکومت خود هستند و می‌خواهند در مورد سرنوشت خود به راحتی تصمیم بگیرند تا مشکلات موجود را کنار زده تا به خواسته حق مردم برسند.

ولایتی افزود: حکومت سوریه به تدریج به سمتی میل کرد که این اصلاحات به صورت مطلوب انجام شد.

وی در مورد اعتراضات برخی از گروه‌های غیرسوری برعلیه حکومت سوریه گفت: آمریکا و اسرائیل و بعضی از کشورهای اروپایی مانند فرانسه و کشورهای مرتجع منطقه با هماهنگی، عده‌ای غیرسوری را با مسلح کردن بر علیه ملت سوریه تحریک کردند.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی اظهار داشت: تحقیقات نشان می‌دهد که عده‌ای غیرسوری هم‌اکنون بر علیه حکومت سوریه می‌جنگند و همچنین در مناطق مسکونی بمب‌گذاری می‌کنند.

ولایتی در خصوص برگزاری اجلاس بیداری اسلامی در منطقه گفت: دو اجلاس منطقه‌ای در شهرهای لاهور و پیشاور پاکستان و همچنین بیروت و بغداد برگزار شد که در ادامه در اردیبهشت‌ماه سال آینده و اواخر ماه آوریل اجلاس علما و اساتید حوزه علمیه اسلامی از سراسر جهان اسلام برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار