استاندار قزوین گفت: این‌که طرح پزشک خانواده بتواند سبد خانوار را عاری از هزینه‌های درمان کند و یا به حداقل برساند، بسیار ارزشمند و از مزایای این طرح است.


به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، «احمد عجم» امروز در کارگروه سلامت استان قزوین که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: ابتدا از حضور با شکوه مردم کشور و استان قزوین که جزو پیشتازان انقلاب و حافظان آرمان‌های انقلاب، نظام و حامی دولت و خدمتگذاران هستند، تشکر می‌کنیم، چون حضوری آگاهانه و دشمن‌شناسانه داشتند و حضور مردم در صحنه‌های مختلف اثرگذار و تعیین‌کننده است.

وی ادامه داد: در حد قابل قبولی زیرساخت‌های اجرای طرح پزشک خانواده در استان قزوین آماده شده است، البته داشتن مدیریت مناسب، انسجام‌بخشی به بهداشت و درمان و تمرکز در برنامه‌ریزی در مدیریت در اجرای طرح پزشک خانواده غیرقابل انکار است.

استاندار قزوین اظهار امیدواری کرد مردم از این کار ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی به درستی بهره‌مند شوند و خود مردم در آینده کوتاهی مشوق مسوولان و مجریان شود و جزو مطالبات مردم قرار بگیرد چون همین که این طرح بتواند سبد خانوار را عاری از هزینه‌های درمان کند بسیار ارزشمند است.

وی تصریح کرد: به آنچه که باید در این طرح توجه شود این است که صرف نظر از این‌که اجرای طرح باید در اختیار مردم و بخش خصوصی باشد، باید با نظارت مناسب، بسیج امکانات، مصرف درست منابع مادی،انسانی و برنامه‌ریزی واحد بتوان با ایجاد پوششی مناسب، سطح بهداشت مردم را ارتقا دهیم و درمان و سلامت را توامان پیگیری کنیم.

عجم ادامه داد: استان قزوین از نخستین روزها کار را آغاز کرد و پا به پای برنامه‌های تدوینی وزارت بهداشت، پیش رفت و شورای سلامت استان در آماده‌سازی زیرساخت‌ها به لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تلاش قابل توجهی را داشتند تا این‌که امروز این طرح در قزوین کلید می‌خورد.

وی افزود: از نگرانی‌هایی که می‌تواند در اجرای این طرح وجود داشته باشد و ناشی از عدم اطلاع کافی از اهداف طرح است، یکی این است که بهداشت فدای درمان نشود و موضوع دیگر نیز توجه به توسعه‌ی بهداشت و درمان در روستاهاست و تبعیضی نباید در این حوزه وجود داشته باشد و دیگر این‌که تأمین مالی اجرای این طرح است که البته وزارت بهداشت برای این امر برنامه دارد.

استاندار قزوین تصریح کرد: در استان قزوین گام‌های بلندی برای اجرای چنین طرحی در گذشته برداشته شده است به‌طوری‌که طرح جامع سلامت استان در حال اجراست، نکته دیگر این‌که در پروژه‌های استانی پیوست سلامت در دستگاه‌ها مورد توجه است بنابراین می‌تواند بستر خوبی برای استوار کردن پزشک خانواده باشد.

وی ادامه داد: با توجه به این امر، فرهنگ لازم نیز در مدیران، دستگاه‌های اجرایی و پزشکان آماده شده و این کار به عنوان بستر مناسب توسعه بوده و پزشک خانواده نیز در این بستر ادامه می‌یابد که البته نیاز این حوزه برای اجرای این طرح به صورت کامل و جامع، اطلاع‌رسانی دقیق است.

عجم افزود: بیش از 73 درصد جمعیت استان شهری و حدود 26.5 درصد جمعیت روستایی است و در روستاهای بزرگ زیرساخت‌ها آماده شده و در تعدادی از روستاها که ممکن است خانه‌های بهداشت دچار نقصان باشند باید از طریق دیگری کار را اجرا کرد.

وی تصریح کرد: قزوین می‌تواند یکی از استان‌های موفق و سرآمد در اجرا و ادامه کار ارزشمند پزشک خانواده باشد، البته این کار، کار جدیدی است و اهداف بلندی دارد و همکاری مردم شرط نخست است و آمادگی خوبی برای اجرای کار داریم و باید از تجارب دیگر استان‌ها نیز استفاده کنیم.

استاندار قزوین ادامه داد: در استان، 93 درصد زیرساخت‌ها برای اجرای پزشک خانواده آماده است و باید توجه داشته باشیم که یکی از راه‌های انتقال فرهنگ، اجرای این طرح است و مردم با اجراشدن طرح هرچه بیشتر با پزشک خانواده آشنا می‌شوند.

وی افزود: این ثواب نیست که به علت پنج تا شش درصد، طرح پزشک خانواده در استان آغاز نشود و چند نقیصه‌ی کوچک نباید مانع اجرای طرح شود.

عجم یادآور شد: فرهنگسازی در حد قابل قبولی در استان وجود دارد، چون طرح جامع سلامت سه تا چهار سالی است که در این استان اجرا می‌شود و این طرح فضا را برای اجرای طرح پزشک خانواده آماده کرده است و ما به علت اهمیت طرح در کشور حاضر هستیم در این حوزه هزینه‌ها را تحمل کنیم.

منبع:خبرگزاری ایسنا
برچسب ها: هزینه ، درمان ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.