در بازرسی های صورت گرفته از میدان تره بار ملاصدرا تخلف چند غرفه محرز و متخلفین به جزای نقدی محکوم شدند.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، روز هاي گذشته طی گشتی ضربتی ماموران تعزیرات حکومتی طبق شکایات ارسالی از شهروندان در خصوص گرانفروشی غرفه های میدان تره و بار ملاصدرا و بازرسی های صورت گرفته از سوی ماموران از غرفه های موجود در این مرکز در خصوص تخلف گرانفروشی و عدم درج قیمت بازرسی به عمل آمد و پس از احراز تخلف در محل غرفه تشکیل پرونده شد.

براساس مشاهده عینی خبرنگار ما فروشنده در قیمت گذاری میوه های خود دست به اقدامی متعجب کننده زد که طی آن سیبی که در غرفه مقابل برچسب هزارو 720 تومانی خورده بود این فروشنده بر روی سیب خود قیمت 3 هزار و 500 تومان تعیین کرده بود.

در ادامه بازرسی توسط گشت سیار تعزیرات از غرفه مذکور مشخص شد که فروشنده قیمت کاهو را 120 درصد نسبت به قیمت خرید افزایش داده است که در نهایت مسئولان شعبه متخلف را به پرداخت جریمه 5 میلیون و 650 هزار ریالی در حق صندوق دولت محکوم کردو به فروشنده اخطار داده شد که در صورت تکرار تخلف این غرفه تعطیل خواهد شد.

در همین رابطه سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی کشور به خبرنگار ما گفت: طی هفته آینده با بازرسی سوری به عنوان اصلاح در نوع قیمت گذاری کالا، اگر اصلاح صورت نگيرد این غرفه با نصب پلاکارد تعطیل می شود.

در همین راستا از یک غرفه که اقدام به فروش آب لیمو و سبزی خرد شده می نمود بازرسی به عمل آمد و تخلف نداشتن کارت بهداشت فروشنده و مجوز فروش غیر بهداشتی بودن کالا محرز شد و در این خصوص پرونده ای تشکیل و کالای غیر بهداشتی معدوم شد.

گفتنی است، با توجه به مصوبه در ارزش گذاری باید 30 درصد به قیمت خرید میوه خود اضافه می کردند اما سود جویان با 120 درصد هم کالای خود را به شهروندان می فروشند./ز

برچسب ها: میدان ، تخلف ، غرفه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار